Uitstelgedrag - last-minute examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
lietchi
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2019, 13:58

Uitstelgedrag - last-minute examen

Bericht door lietchi »

Door m'n eigen uitstelgedrag, heb'k mezelf in een moeilijk parket gebracht.
Ik heb namelijk net m'n praktijkexamen (in Asse) vastgelegd, welgeteld één dag voor m'n voorlopig rijbewijs en theorie-examen vervalt (19 december), terwijl ik eigenlijk eind november m'n examen wilde afleggen.

Eigen schuld, dikke bult, uiteraard :oops:

1) is het de moeite om regelmatig opnieuw te bellen om te vragen of er een vroegere datum is vrijgekomen? Ik heb er geen idee van of er vaak geannuleerd wordt en hoeveel tijd op voorhand de mensen dit dan doen.
Zelfs al kan ik eind november al m'n examen afleggen, als ik gebuisd zou zijn en een tweede praktijkexamen wil inplannen, zal ik dit allicht toch niet kunnen inplannen vooraleer m'n rijbewijs vervalt (aangezien de planning al zo lang op voorhand volzet is). Dus misschien verloren moeite?

2) Zijn alle examencentra zo snel volzet? Anders dacht ik eventueel een vroegere datum vast te leggen in Erembodegem, en de datum in Asse als back-up te houden voor een tweede poging. Met het gigantische nadeel, uiteraard, dat ik de streek rond Erembodegem totaal niet ken.
Of anders in Brugge examen af te leggen (ver weg, maar die streek ken ik iets beter).
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Uitstelgedrag - last-minute examen

Bericht door Inazuma »

lietchi schreef: 28 okt 2019, 14:10 1) is het de moeite om regelmatig opnieuw te bellen om te vragen of er een vroegere datum is vrijgekomen?
Zou ik zeker doen

Er komt wel eens wat vrij

Alternatief: lokale rijscholen afgaan vragen of zij vroegere afspraakdata vrij hebben , daarvoor moet je wel een paar uren les volgen (verplicht)
Nadeel: kosten, examen doen met auto die je niet gewoon bent

Of het je niet aantrekken, theorie herdoen, en nadien voorlopig rijbewijs M12 aanvragen
Je begeleider moet dan waarschijnlijk wel begeleiders-cursus gaan volgen ...

2) Zijn alle examencentra zo snel volzet? Anders dacht ik eventueel een vroegere datum vast te leggen in Erembodegem, en de datum in Asse als back-up te houden voor een tweede poging. Met het gigantische nadeel, uiteraard, dat ik de streek rond Erembodegem totaal niet ken.
Informeer, daar of Brugge (waarschijnlijk ook druk) , en ga in de streek rondrijden als er een vroegere datum is ...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Uitstelgedrag - last-minute examen

Bericht door Benny Stinkens »

Een datum in een ander examencentrum vastleggen terwijl je al ergens een datum hebt vastgelegd kan niet meer.
De systemen zijn aan elkaar gekoppeld en ze zullen het niet toestaan. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
lietchi
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2019, 13:58

Re: Uitstelgedrag - last-minute examen

Bericht door lietchi »

Update: ik heb nog even overwogen om met de rijschool examen af te leggen op een vroegere datum (ik had sowieso 8u les ingepland) maar hun auto bleek zo groot en krachtig dat ik er maar niet kon aan wennen. Dus dan maar examen afgelegd op de vastgelegde datum met m'n eigen compacte wagen. En geslaagd!
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Uitstelgedrag - last-minute examen

Bericht door GRO »

Proficiat
Plaats reactie