Mag je lege parkeervakken gebruiken bij achterwaarts/voorwaarts loodrecht parkeren.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Daan3
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:46

Mag je lege parkeervakken gebruiken bij achterwaarts/voorwaarts loodrecht parkeren.

Bericht door Daan3 »

Hallo iedereen,

Zoals in het onderwerp staat: mag je lege parkeervakken gebruiken bij achterwaarts/voorwaarts loodrecht parkeren?
Ik ga er niet helemaal in gaan rijden natuurlijk, juist om dat ietsje verder te kunnen "uitzwaaien" met de neus van de auto bij achterwaarts parkeren. En bij voorwaarts parkeren dat ik iets meer naar achter kan rijden, zodanig dat de achterwielen al zo recht mogelijk voor het parkeervak komen.


+ extra vraag: bij parallel parkeren: als de examinator een plaats toewijst, zorgt hij/zij er dan voor dat er voldoende ruimte is achter de auto waar je moet parkeren en ook er naast?

Ik gebruik de technieken zoals in de rijprof animatiefilmpjes.

Bedankt voor jullie hulp.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Mag je lege parkeervakken gebruiken bij achterwaarts/voorwaarts loodrecht parkeren.

Bericht door Inazuma »

Daan3 schreef: 24 okt 2019, 12:15 Zoals in het onderwerp staat: mag je lege parkeervakken gebruiken bij achterwaarts/voorwaarts loodrecht parkeren?
Wat ga je doen als daar andere auto's geparkeerd staan ?

Het is niet de bedoeling om zo meer ruimte te krijgen om je manoeuvre uit te voeren.
Je bedriegt jezelf er enkel mee.

+ extra vraag: bij parallel parkeren: als de examinator een plaats toewijst, zorgt hij/zij er dan voor dat er voldoende ruimte is achter de auto waar je moet parkeren en ook er naast?
Je krijgt altijd genoeg plaats om te parkeren
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Mag je lege parkeervakken gebruiken bij achterwaarts/voorwaarts loodrecht parkeren.

Bericht door de rijprof »

Je mag tijdens het examen geen gebruik maken van tegenoverliggende parkeervakken.
Je mag wel stoppen en herpositioneren door nog eens vooruit of achteruit te rijden. 't Hoeft niet in 1 beweging.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie