Stilvallen bij achteruit parkeren op drempel

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Liena
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2019, 12:11

Stilvallen bij achteruit parkeren op drempel

Bericht door Liena »



Hallo!

Overmorgen doe ik mijn rij-examen voor de 3de keer in Asse. Vandaag heb ik nog wat geoefend daar met parkeren.
Nu heb je daar in een straat allemaal parkeervakken naast elkaar rechts, maar daarvoor liggen drempels (precies dezelfde hoogte als een trottoir).

Met mijn eerste examen moest ik hier vooruit in parkeren, dat lukte toen niet (viel veel stil). Vandaag lukte het wel om hier vooruit in te parkeren zonder stil te vallen, maar achteruit wilt het echt niet lukken. Zonder drempel lukt dit trouwens wel.

Iemand tips?
Bedankt!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Stilvallen bij achteruit parkeren op drempel

Bericht door de rijprof »

Lichtjes gas geven en op slippende koppeling over de verhoging.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Liena
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2019, 12:11

Re: Stilvallen bij achteruit parkeren op drempel

Bericht door Liena »

Bedankt voor de tip, maar als ik wel genoeg snelheid maak (en dus niet stilval) ga ik te snel waardoor ik niet goed kan positioneren...
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Stilvallen bij achteruit parkeren op drempel

Bericht door Inazuma »

Liena schreef: 14 okt 2019, 14:00 Bedankt voor de tip, maar als ik wel genoeg snelheid maak (en dus niet stilval) ga ik te snel waardoor ik niet goed kan positioneren...
Meer oefenen op traag rijden zonder koppeling te gebruiken, in 1e en 2de, en met gaspedaal je snelheid beter leren controleren, zowel versnellen, als vertragen
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Stilvallen bij achteruit parkeren op drempel

Bericht door de rijprof »

Bedankt voor de tip, maar als ik wel genoeg snelheid maak (en dus niet stilval) ga ik te snel waardoor ik niet goed kan positioneren...
Juist daarom moet je leren om heel traag met voldoende toerental op slippende koppeling (koppeling lichtjes laten aangrijpen) te rijden.
Oefen best op een open, vrije ruimte (ruime parking of zo). Vooruit en achteruit.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Liena
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2019, 12:11

Re: Stilvallen bij achteruit parkeren op drempel

Bericht door Liena »

Oké bedankt! Examen is gedaan en ben eindelijk geslaagd!! Heb niet moeten parkeren op die plek gelukkig. :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Stilvallen bij achteruit parkeren op drempel

Bericht door de rijprof »

Proficiat! :wink: Toch zal je moeten leren om heel traag op slippende koppeling te rijden, want je gaat dat later wel eens nodig hebben.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie