Onzeker als mogelijke begeleider wel mag

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Stev
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2019, 17:46

Onzeker als mogelijke begeleider wel mag

Bericht door Stev »

Het einde van mijn voorlopig rijbewijs 18M komt in zicht en heb net een afspraak vastgelegd voor mijn examen.
Nu heb ik de keuze tussen verschillende begeleiders, maar de begeleider waarnaar mijn voorkeur uitgaat heeft in het loop van dit jaar een tijdje zijn rijbewijs moeten afgeven wegens niet betaalde boetes. Nu zijn wij niet zeker als dit een verval van recht tot sturen was en deze begeleider dus geen optie is?
Dus mijn vraag, als iemand zijn rijbewijs moest afgeven wegens niet betaalde boetes, is dit dan een verval van recht van sturen of niet?
Alvast bedankt!
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Onzeker als mogelijke begeleider wel mag

Bericht door Inazuma »

Stev schreef: 13 okt 2019, 17:52 Dus mijn vraag, als iemand zijn rijbewijs moest afgeven wegens niet betaalde boetes, is dit dan een verval van recht van sturen of niet?
Je moet je rijbewijs niet "afgeven" wegens niet betaalde boetes
Er was/is dus wat anders aan de hand.

Of dat tgv een verval of onmiddellijke intrekking was, is dan ook niet duidelijk.

Wat wel duidelijk is, is dat deze persoon niet geschikt is om deel te zijn van je leerproces ...
Stev
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2019, 17:46

Re: Onzeker als mogelijke begeleider wel mag

Bericht door Stev »

Dat is wat er mij verteld werd natuurlijk, de boetes waren dus meerdere voor enkele honderden euros, net de brief van de rechtbank gezien en daar stond op dat het rijbewijs voor x aantal weken moest ingeleverd worden + natuurlijk het betalen van de boetes en extra kosten...
Deze persoon heeft ook geen deel uitgemaakt van mijn leerproces, ik heb 20u les gevolgd maar was dus alleen maar op zoek naar een begeleider voor het rijexamen zelf, omdat bij mijn weten het niet uitmaakt wie dit is.
Ik ga het zekere voor het onzekere nemen en de andere persoon vragen, liever niet riskeren dat ik daar aankom en ze zeggen dat de begeleider niet voldoet.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Onzeker als mogelijke begeleider wel mag

Bericht door Inazuma »

Stev schreef: 14 okt 2019, 17:03 Dat is wat er mij verteld werd natuurlijk, de boetes waren dus meerdere voor enkele honderden euros, net de brief van de rechtbank gezien en daar stond op dat het rijbewijs voor x aantal weken moest ingeleverd worden + natuurlijk het betalen van de boetes en extra kosten...
Dat is dus verval van het recht op sturen

Betrokkene kan geen begeleider zijn, noch je vergezellen met je VRB B 18M
Niet bij oefenen
Niet op examen
Plaats reactie