Verzekering

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Verzekering

Bericht door Gast »

Ik heb dringend jullie hulp nodig en ik hoop dat jullie of iemand me duidelijkheid kan geven.

Vrijdag, 20 september, heb ik met mijn auto een ongeval gehad. Ik was niet in fout. Ik reed op een voorrangsweg en de persoon rechts van mij stond aan haaientanden en moest me dus voorrang verlenen, wat hij niet deed.

Nu , op het aanrijdingsformulier heb ik gelezen dat zijn verzekering geldig is vanaf 1 oktober 2019. Mijn omgeving zegt, misschien had hij nog in zijn auto een andere liggen die nog geldig was. Maar dan is mijn vraag: waarom schrijft de politie dan die datum op?
Voor mij komt dat over dat persoon op dat moment zonder geldige keuring reed. Of ben ik mis?
Gast

Re: Verzekering

Bericht door Gast »

Gast schreef: 26 sep 2019, 23:54 Ik heb dringend jullie hulp nodig en ik hoop dat jullie of iemand me duidelijkheid kan geven.

Vrijdag, 20 september, heb ik met mijn auto een ongeval gehad. Ik was niet in fout. Ik reed op een voorrangsweg en de persoon rechts van mij stond aan haaientanden en moest me dus voorrang verlenen, wat hij niet deed.

Nu , op het aanrijdingsformulier heb ik gelezen dat zijn verzekering geldig is vanaf 1 oktober 2019. Mijn omgeving zegt, misschien had hij nog in zijn auto een andere liggen die nog geldig was. Maar dan is mijn vraag: waarom schrijft de politie dan die datum op?
Voor mij komt dat over dat persoon op dat moment zonder geldige keuring reed. Of ben ik mis?
Ik bedoeling zonder geldige verzekering ipv keuring
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Verzekering

Bericht door Stefan Peeters »

Op een aanrijdingsformulier wordt vermeld tot wanneer een groene kaart geldig is, niet vanaf wanneer.
Wellicht was die kaart dus geldig tot 1 oktober 2919.

Indien die auto niet verzekerd was had de politie die normaal gezien laten ophalen door een depannagewagen. Zij laten een niet-verzekerd voertuig niet verder rijden.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Verzekering

Bericht door Gast »

Stefan Peeters schreef: 27 sep 2019, 08:03 Op een aanrijdingsformulier wordt vermeld tot wanneer een groene kaart geldig is, niet vanaf wanneer.
Wellicht was die kaart dus geldig tot 1 oktober 2919.

Indien die auto niet verzekerd was had de politie die normaal gezien laten ophalen door een depannagewagen. Zij laten een niet-verzekerd voertuig niet verder rijden.
Er stond echt geldig vanaf 1 oktober 2019 tot ... ( datum weet ik niet meer )
Want ik zie nog tegen mijn ouders. Hoe 1 oktober 2019 moet nog komen dan reed hij zonder geldige verzekering.
Kga nog eens kijken, want ik dacht dat er 2 datums op stonden. Van en tot.
Zijn auto is sowiso getakeld geweest want hij had ook wat schade aan zijn auto
Gast

Re: Verzekering

Bericht door Gast »

Gast schreef: 27 sep 2019, 10:32
Stefan Peeters schreef: 27 sep 2019, 08:03 Op een aanrijdingsformulier wordt vermeld tot wanneer een groene kaart geldig is, niet vanaf wanneer.
Wellicht was die kaart dus geldig tot 1 oktober 2919.

Indien die auto niet verzekerd was had de politie die normaal gezien laten ophalen door een depannagewagen. Zij laten een niet-verzekerd voertuig niet verder rijden.
Er stond echt geldig vanaf 1 oktober 2019 tot ... ( datum weet ik niet meer )
Want ik zie nog tegen mijn ouders. Hoe 1 oktober 2019 moet nog komen dan reed hij zonder geldige verzekering.
Kga nog eens kijken, want ik dacht dat er 2 datums op stonden. Van en tot.
Zijn auto is sowiso getakeld geweest want hij had ook wat schade aan zijn auto
Kzal verkeerd gekeken hebben waarschijnlijk.
Merci voor wat meer duidelijkheid te geven. Want ik was effe in paniek
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door de rijprof »

Wat maakt het uit als je in je recht bent?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Verzekering

Bericht door Gast »

de rijprof schreef: 30 sep 2019, 10:56 Wat maakt het uit als je in je recht bent?
Omdat ik nog razender zou geweest zijn, moest die zonder verzekering gereden hebben. Maar ik had het verkeerd gelezen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Verzekering

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef: 01 okt 2019, 00:05 Omdat ik nog razender zou geweest zijn, moest die zonder verzekering gereden hebben.
Waarom razend worden? Het ongeval is nu eenmaal gebeurd, de blutsen verdwijnen niet door je kwaad te maken...
Rustig blijven is een eerste vereiste bij een ongeval.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verzekering

Bericht door Inazuma »

Stefan Peeters schreef: 01 okt 2019, 07:52 Rustig blijven is een eerste vereiste bij een ongeval.
Yep

Bij mijn laatste ongeval (achteraan aangereden) is EAF voor tegenpartij ingevuld door de kleinzoon ... nog een tiener ... omdat den bompa redelijk van zijn melk was. :roll:
Gast

Re: Verzekering

Bericht door Gast »

Stefan Peeters schreef: 01 okt 2019, 07:52
Gast schreef: 01 okt 2019, 00:05 Omdat ik nog razender zou geweest zijn, moest die zonder verzekering gereden hebben.
Waarom razend worden? Het ongeval is nu eenmaal gebeurd, de blutsen verdwijnen niet door je kwaad te maken...
Rustig blijven is een eerste vereiste bij een ongeval.
Oh, ik bleef rustig hoor als het gebeurde. Was mijn eerste ongeval als leerling rijdende. En ik dacht eerst ja oke , hij had het niet gewild snap je. Maar hoe meer ik nadenk over het gebeuren van het ongeval. Hoe duidelijker het me wordt. En ik ben wel mijn auto kwijt door meneer zijn dommigheid. Ik krijg er echt iets van wanneer mensen hun voorrang niet verlenen en dan klagen op de L’kes.
En moest meneer nog eens zonder geldige verzekering rijden zou ik nog razender geweest zijn want kom hoe dom kan je wel niet zijn? Ach, natuurlijk zijn probleem dan.
Maar mijn auto wordt pertotale verklaard en dat maakt me kwaad. Ondertussen kan ik niet oefenen ook en mijn 20 uren rijbewijs verloopt in december want ho maar een vervangwagen krijgen daar antwoord niemand op. En me leren rijden, dat doen mn ouders dan ook weer niet. Ondertussen ken ik niemand die me zou kunnen/mogen leren rijden. En rijlessen blijven betalen kan ik financiel niet aan.

dusja, sorry als dit dan mijn frustratie is
Plaats reactie