Doorrijden in 2de

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Doorrijden in 2de

Bericht door Gast »

Even een vraagje.

Om bij mij het straat uit te rijden laat ik mijn gas los en koppel ik naar 2de om zachtjes door te bollen. Normaal moet ik geen voorrang van rechts geven aangezien er uit die straat van rechts geen auto’s mogen uit komen, maar ik moet wel voorrang verlenen aan de fietsers. Dus ik doet dat allemaal in 2de. Maar als ik door wil rijden dan trilt mijn auto. Ik zit altijd nog boven de 10km of net op de 10km. Is dit te laag dan? Of is het normaal dat mijn auto trilt? Wat kan ik het beste doen?

Snappen jullie het een beetje wat ik bedoel?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Doorrijden in 2de

Bericht door Inazuma »

Om je straat uit te rijden ... dan ben je net vertrokken, met koude motor ?
Dan gaat die dergelijke lage toerentallen niet zo leuk vinden.

Als het met warme motor ook zo gaat, is er nog de mogelijkheid dat je wat te snel te veel gas geeft.

Maar het kan zijn dat je auto dat gewoon wat te traag vindt voor 2de versnelling ...
Gast

Re: Doorrijden in 2de

Bericht door Gast »

Inazuma schreef: 16 sep 2019, 10:51 Om je straat uit te rijden ... dan ben je net vertrokken, met koude motor ?
Dan gaat die dergelijke lage toerentallen niet zo leuk vinden.

Als het met warme motor ook zo gaat, is er nog de mogelijkheid dat je wat te snel te veel gas geeft.

Maar het kan zijn dat je auto dat gewoon wat te traag vindt voor 2de versnelling ...
En ja , eigenlijk koude motor. Want in die straat mag ik dan 50 rijden.. en dan opt einde van de straat moet ik naar links maar dat doe ik rustig in 2de omdat ik in principe niet volledig moet stoppen.
Hij trilt altijd.. als ik van 3de naar 4de wil verleggen voor 70 te rijden.. normaal moet ik altijd schakelen vanaf 2000 toeren.. en alsk naar 4de wil moet ik rijden tot 2200 toeren ongeveer en dan schakelen naar 4de Anders trilt die. Echt raar. Kan aan mn auto ook liggen hoor..
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Doorrijden in 2de

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: 16 sep 2019, 15:44 Hij trilt altijd.. als ik van 3de naar 4de wil verleggen voor 70 te rijden.. normaal moet ik altijd schakelen vanaf 2000 toeren.. en alsk naar 4de wil moet ik rijden tot 2200 toeren ongeveer en dan schakelen naar 4de Anders trilt die. Echt raar.
Niets raar aan
Toerental waarnaar je motor terugvalt na opschakelen, is blijkbaar te laag voor je motor/auto combinatie als je opschakelt bij 2000tpm.

Als het zonder schokken/trillen gaat als je bij 2200 tpm opschakelt, dan schakel je beter dàn.
Plaats reactie