begeleider praktijklessen rijbewijs B

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
etienne
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2016, 17:55

begeleider praktijklessen rijbewijs B

Bericht door etienne »

s er een oplossing voor mijn probleem.

Ik ben een gescheiden papa die vorig jaar een nieuwe vriendin heeft leren kennen met drie dochters.

Momenteel ben ik mijn jongste zoon aan het leren autorijden. Hij is toe aan zijn examen. Mijn plusdochter (17 jaar) heeft pas haar theorie behaald en zou graag willen dat ik haar leert rijden. De wet zegt dat ik pas iemand mag leren rijden een jaar later wanneer mijn zoon zijn rijbewijs heeft afgehaald met uitzondering eigen kinderen of partner. Het probleem is dat ik niet samen woont met mijn vriendin omdat zij ook drie kinderen heeft en ik ook ( waarvan één gehandicapt) zodat samenwonen momenteel niet kan. Eigenlijk is het wel een kind van mijn partner maar wonen we niet samen.
Weet er iemand een oplossing zodat ik haar toch zou kunnen leren rijden zodat ze geen jaar moet wachten voor ik haar kan leren rijden?

bedankt.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: begeleider praktijklessen rijbewijs B

Bericht door Inazuma »

Trouwen ...

De uitzondering geldt voor

3° de kinderen, kleinkinderen, zussen, broers en pleegkinderen van zijn echtgenoot of van de persoon waarmee hij wettelijke samenwoont of een feitelijk gezin vormt.

U woont niet samen, noch vormt u een feitelijk gezin.

Trouwen zou u in principe moeten samenwonen, maar daar is geen enkele controle of wettelijke sanctie op ...
"Feitelijke scheiding" is wel een reden voor echtscheiding.
etienne
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2016, 17:55

Re: begeleider praktijklessen rijbewijs B

Bericht door etienne »

Is dit een mogelijkheid :

- Mijn + dochter gaat les volgen bij de rijschool : 20 uur zodat ze alleen mag rijden. Dan mag ze twee begeleiders mee nemen met een geldig rijbewijs. Dan mag ik wel mee?
- Dit kan dan wel pas zeker als ze 18 jaar is?
- En moet ze dan ook nog 9 maanden oefenen voor ze haar rijbewijs kan gaan halen?
- Het theorie vervalt dan ook vroeger en is de kans dat het verlopen is als ze niet dadelijk slaagt?


Klopt dit zowat, of zie ik het verkeerd?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: begeleider praktijklessen rijbewijs B

Bericht door Inazuma »

etienne schreef: 16 sep 2019, 20:00 - Mijn + dochter gaat les volgen bij de rijschool : 20 uur zodat ze alleen mag rijden. Dan mag ze twee begeleiders mee nemen met een geldig rijbewijs. Dan mag ik wel mee?
Ja
- Dit kan dan wel pas zeker als ze 18 jaar is?
Ja
Ze kan wel voordien bij de rijschool gaan rijden, in principe vanaf 17
Maar dat is veel te lang vòòraleer ze nadien weer de baan op mag met haar VRB B 18 Maanden.

VRB B 18M krijgen en er mee rijden, kan pas vanaf 18

- En moet ze dan ook nog 9 maanden oefenen voor ze haar rijbewijs kan gaan halen?
Ja
- Het theorie vervalt dan ook vroeger en is de kans dat het verlopen is als ze niet dadelijk slaagt?
Theorie is altijd 3 jaar geldig
Soort VRB B verandert daar niets aan.
Desnoods moet men dat even opnieuw doen.
Plaats reactie