Gezakt, maar is het terecht?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
TobioRy
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2019, 15:44

Gezakt, maar is het terecht?

Bericht door TobioRy »

Ik heb een vraag m.b.t. het praktijkexamen dat ik laatst heb afgelegd en waarvoor ik gezakt ben.

De reden dat ik gezakt ben volgens de examinator is omdat ik niet gestopt ben bij een stopbord en stopstreep.

Nu was tijdens het examen de stopstreep afgeplakt i.v.m. werken en was het stopbord verscholen achter een geparkeerde bus die je nooit had kunnen zien. En pas zichtbaar was als je het bord gepasseerd had en in de spiegels gekeken had.

De examinator gaf aan dat hij wist dat het bord er stond en dat ik na het passeren het in de achteruitkijkspiegel had kunnen zien. Zelfs de rij-instructeur die mee reed gaf aan dat hij het bord (verscholen achter de geparkeerde bus) en de stopstreep (door afplakking i.v.m. werken) niet gezien had.

De examinator gaf aan dat als ik helemaal gestopt was dat ik dan wel geslaagd was geweest.

Is het terecht dat ik hiervoor gezakt ben? en zo niet, kan ik er iets tegen doen?

Met vriendelijke groet,

TobioRy, Man, 25 jaar
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Gezakt, maar is het terecht?

Bericht door Inazuma »

Verkeerstekens gelden enkel indien ze zichtbaar zijn

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/103-art5


Wat noem je "afgeplakt" ?
Het kan zijn dat men tijdens werken de voorrangsregeling verandert ... of maar wat aanmoddert


Lijkt mij geen terechte reden om iemand te buizen.
Zijn jullie naar de hoofdexaminator gestapt ?

Moet je direct doen ... kan men eventueel gaan kijken, achteraf zijn 't vijgen na pasen
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Gezakt, maar is het terecht?

Bericht door Benny Stinkens »

Het is aan je instructeur om de (hoofd)examinator aan te spreken als er iets ten onrechte beslist werd. :idea:
Ik vraag me dan ook af waarom hij/zij dit dan niet gedaan heeft :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie