snelheid op een lange plateau in Alken

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Anni682
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2019, 15:03

snelheid op een lange plateau in Alken

Bericht door Anni682 »

Ik vroeg me af, op de lange plateau (verhoogde inrichting) in de Meergatstraat, moet je blijven de hele tijd 30 km / uur rijden? Ik doe het maar heb de indruk dat ik de enige bent die het doet. En voor het examen wil ik zeker zijn dat ik dan niet 30 km/u rijd en dat ik 50 eigenlijk moest doen. Dank u
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: snelheid op een lange plateau in Alken

Bericht door Inazuma »

Eigenlijk wel

Is conform aangegeven verhoogde inrichting, 30 dus ...
Wim44

Re: snelheid op een lange plateau in Alken

Bericht door Wim44 »

Mijn zoon heeft hier meer dan 30 gereden en is mede daarom niet geslaagd (er was nog een andere onvoldoende). Maar volgens onze rij-instructeur is deze beslissing niet correct, omdat er enkel een rood bord A14 staat, 75m voor de verhoogde inrichting, en geen blauw bord F87 vlak bij de start van de verhoogde inrichting. De 30 geldt volgens haar alleen als beide borden samen voorkomen, als F87 alleen voorkomt, of op een gewone "korte" verkeersdrempel aan een kruispunt, aangekondigd met bord A14. De verhoogde inrichting is 200m lang - het is onzinnig om hier constant 30 te rijden.

Kunnen we dit aanvechten?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: snelheid op een lange plateau in Alken

Bericht door Inazuma »

Als de verhoogde inrichting aan een kruispunt ligt, volstaat enkel het gevaarsbord ... 30 dus
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: snelheid op een lange plateau in Alken

Bericht door Benny Stinkens »

Wim44 schreef: 19 sep 2020, 10:02 Mijn zoon heeft hier meer dan 30 gereden en is mede daarom niet geslaagd (er was nog een andere onvoldoende). Maar volgens onze rij-instructeur is deze beslissing niet correct

Kunnen we dit aanvechten?
Was deze instructeur aanwezig op het examen. :?:
Als hij er bij was en het ten onrechte vond zou het namelijk zijn job geweest zijn om het aan te vechten. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Wim44

Re: snelheid op een lange plateau in Alken

Bericht door Wim44 »

Neen, zij was niet aanwezig. Ikzelf wel, als begeleider.
Maar omdat dit voor mij ook de allereerste keer was dat ik bij een examen was, wist ik niet eens dat ik kon/mocht reageren...
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: snelheid op een lange plateau in Alken

Bericht door Inazuma »

Ik heb dit indertiijd op Streetview al eens bekeken, de signalisatie klopt.

Er is geen lengtebeperking voor verkeersplateaus ...


Sommige zijn oneindig :mrgreen:
Wetgever heeft "voorzien" dat sommige verkeersplateaus maar aan 1 kant een helling hebben
Wegbeheerder "vergeet" dan de piano wegmarkering aan de kant zonder helling aan te brengen ...
Plaats reactie