Praktijk Asse/Mollem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
TunkeO
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2019, 22:32

Praktijk Asse/Mollem

Bericht door TunkeO »

Hallo allemaal,

Volgende week moet ik mijn praktijk examen afleggen in Mollem. Spannend!

Nu heb ik nog een paar vraagjes..

- Heeft er iemand soms de examenroutes?

- Tips voor in Asse? (Waar je best oplet, belangrijke fouten die men kan maken, ...)

- Is er iets bekend dat je moet parkeren op een helling?

- Je kan kiezen om terug te keren op GPS of de borden, wanneer het met de borden is, geeft de examinator dan nog aanwijzingen?

- Mag je zelf zoals vroeger een nummertje trekken/zeggen welke examenroute je zou nemen?

- Is het zo dat ze altijd een specifieke plaats/straat hebben voor de manoeuvers?

- Sturen ze je straten in waar je eigenlijk niet in mag?
(Andere vormen van een valsstrik..?

Alvast bedankt! :D
linksrechts

Re: Praktijk Asse/Mollem

Bericht door linksrechts »

Hoi,
Ik heb vorige week mijn rijexamen afgelegd (en ben geslaagd :D ).
Examenroutes rijden helpt niet echt denk ik, de kans dat je eenzelfde route krijgt is heel klein aangezien ze met verplichte doorrijpunten werken.
Je kan beter een namiddag in Asse of Merchtem gaan rijden en je vertrouwd maken met de sommige speciale verkeerssituaties daar.
Tips kan ik niet echt geven, ga er zelf gewoon eens rijden met je begeleider.
Op een helling parkeren wordt niet gevraagd, ze hebben hun specifieke straatjes en parkings om je te laten parkeren, rij al eens naar enkele parkings in Asse en Merchtem en zoek zelf enkele rustige eenrichtingsstraatjes.
Je keert niet echt terug, je rijdt gewoon een stuk zelfstandig waarbij de examinator ofwel een plaats geeft om in te geven in je gps ofwel zegt welke verkeersborden je moet volgen bv Volg de borden naar Dendermonde en na een tijdje kunnen de borden ook veranderen en dan zegt die dat.
De computer beslist welke manoeuvres en welke doorrijpunten je moet passeren, dus je kan zelf geen nummertje trekken.
Voor eens en altijd, ze sturen je nooit in een valstrik of verboden richting. Het kan wel zijn dat je op een kruispunt zelf de juiste rijrichting moet bepalen omdat je bijvoorbeeld enkel rechts mag afslaan. Of op een weg waar rechtdoor "uitgezonderd plaatselijk verkeer" is en je dus verplicht rechts moet afslaan.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijk Asse/Mollem

Bericht door Inazuma »

proficiat :!:
Plaats reactie