Vragen bij risicoperceptiefilmpjes

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Kannietrijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2018, 21:50

Vragen bij risicoperceptiefilmpjes

Bericht door Kannietrijden »

Ik ben de risicoperceptietesten aan het oefenen en wanneer ik de juiste antwoorden krijg op het einde zie ik soms echt niet wat ze bedoelen. Op deze site:
https://mijnrijbewijs.eu/risicoperceptietest

filmpje 40. Als antwoord staat oa dat er een voertuig ergens uit een straat rechts komt maar ik zie die nergens in het filmpje.
filmpje 35 "Er rijdt een prioritair voertuig op de rotonde". Die zie ik nergens of bedoelen ze de blauwe camion? Dat is toch geen prioritair voertuig?
filmpje 29 "Je rijdt in een eenrichtingsstraat" . Hoe kan ik dat zien? De straat is erg smal maar geen bord voor één richting.
filmpje 12. "Er rijdt een voertuig achter jou". Dat is in andere filmpjes ook zo maar daar wordt dat niet vermeld bij de juiste antwoorden

Soms leer ik de juiste antwoorden bij de filmpjes van buiten (zelfs al zie ik ze niet in het filmpje) en wanneer dit filmpje dan later opnieuw opduikt blijken de aangeleerde juiste antwoorden plots terug fout te zijn. Bv filmpje 17. Er staat een bord voor de bebouwde kom. Ik duid dit aan in de antwoorden en plots staat dit antwoord als rood aangeduid terwijl het even ervoor als goed antwoord gold. Ook in filmpje 18 De wagen voor mij zie ik toch duidelijk hard remmen. Ik duid antwoord A aan wat goed gerekend wordt maar nadat ik de test nog enkele keren herhaal is dat plots een fout antwoord. Ik word er helemaal gek van...
Herkent iemand dit?
kiki1234
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2019, 16:58

Re: Vragen bij risicoperceptiefilmpjes

Bericht door kiki1234 »

Ik heb hetzelfde, filmpjes zijn echt niet gemakkelijk ...
Fiesta
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jun 2019, 12:46

Re: Vragen bij risicoperceptiefilmpjes

Bericht door Fiesta »

Aandachtig kijken is de boodschap. Nu, persoonlijk vind ik de risicoperceptietest moeilijker op de website die je aangeeft dan diegene die ik al gehad heb op het examen. Op de laatste risicoperceptietest die ik heb moeten afleggen, was ik niet geslaagd. Ik had een score van een 3/10. Toen moest ik de baan op, en ik was gelijk geslaagd omdat ik tijdens het rijden weinig fouten had gemaakt. Het is geen grote ramp als je niet slaagt op de risicoperceptietest, Je krijgt gewoon een voorbehoud. Je mag gewoon erna je examen afleggen.
Plaats reactie