Vragen over voorlopig rijbewijs 36M en 18M

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Anoniemmeisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2019, 10:10

Vragen over voorlopig rijbewijs 36M en 18M

Bericht door Anoniemmeisje »

Hallo beste

Ik had een vraagje i.v.m voorlopig rijbewijs
36M en 18M.

In september 05/09 heb ik mijn theoretisch examen gedaan.

Begin januari begon ik aan mijn 20uur rijles in
een erkende rijschool. Maar door weersomstandigheden, enz ... waren er 4 uurtjes verzet naar april. Ik had normaal rijles tot 20 februari.*
Had in die tijd uiteindelijk een 36 maand aangevraagd eind februari. Aangezien ik pas in april verder kon met de lessen. Ik heb dus ongeveer 5 weken mijn 36 maand rijbewijs gehad. 17 april kreeg ik mijn bekwaamheidsattest mee. Ondertussen zijn we al juni.
Heb dus al 2 maandjes mijn 18 maand rijbewijs. Maar mag je de maanden dat je met een 36M rijbewijs meetellen of niet? Moet ik beginnen van in april wanneer ik mijn 18M voorlopig rijbewijs kreeg of sinds februari wanneer ik toen het voorlopig 36M kreeg?

Ik vind het een hele verwarring, iedereen zegt wat anders. Sommige zeggen dat het meetelt de 36M sommige niet.

MVG Anoniempje
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vragen over voorlopig rijbewijs 36M en 18M

Bericht door Inazuma »

Anoniemmeisje schreef: 16 jun 2019, 10:32 Heb dus al 2 maandjes mijn 18 maand rijbewijs. Maar mag je de maanden dat je met een 36M rijbewijs meetellen of niet? Moet ik beginnen van in april wanneer ik mijn 18M voorlopig rijbewijs kreeg of sinds februari wanneer ik toen het voorlopig 36M kreeg?
De maanden met voorlopig rijbewijs B mét begeleider (M36) tellen mee


Datum eerste voorlopige rijbewijs staat normaal achterop je rijbewijs ...
Plaats reactie