Rij instructeur

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Kathleen

Rij instructeur

Bericht door Kathleen »

Hallo, ik ben begonnen met rijlessen en heb vandaag mijn vijfde les erop zitten. Derde les heb in een half uur, tweede les een uur gereden. Vandaag zijn we al begonnen met parkeren.Na het einde van de les zei mijn instructeur dat de basishandelingen zoals snel schakelen, snel voet van de koppeling doen, gas geven,.... al vlot moeten gaan. Ook zei hij ‘dat je het eerste kruispunt vlot doet zegt niks over je tweede’, wat ik zelf heel demotiverend vind. Het was vandaag mijn derde keer en ik vind het heel normaal dat ik nog niet perfect kan rijden en dat de basihandelingen nog niet zo vlotjes gaan zoals hij verwacht. Bij elke fout die ik maak zegt hij ‘wat heb je fout gedaan’. Alles gebeurt zo snel dat ik niet eens meer weet waar mijn fout zit. Als ik dan op zijn vraag moet antwoorden sta ik daar mond vol tanden wat ik ook niet leuk vind. Op een weg waar ik 50 mag rijden, rijd ik bv 45 omdat ik het nog niet durf, dan geeft hij als opmerking dat ik toch wel 50 moet rijden want 50 was al traag genoeg. Zijn dit allemaal redenen om een andere rij instructeur te moeten aanvragen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Rij instructeur

Bericht door Benny Stinkens »

Kathleen schreef:Zijn dit allemaal redenen om een andere rij instructeur te moeten aanvragen?
Moeten is een woord wat ik niet graag hoor.
Eigenlijk is het simpel.
Voel jij je goed bij je instructeur :?:
JA = houden zo NEEN = een andere instructeur vragen :idea:

Jij bent klant, jij bent koning(in)
Jou geld moet goed zijn, dan moet de instructeur dat ook zijn. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Rij instructeur

Bericht door Jozef »

Ik sluit mij aan bij het advies van Benny. Maar:
Kathleen schreef: 14 apr 2019, 00:49 Op een weg waar ik 50 mag rijden, rijd ik bv 45 omdat ik het nog niet durf, dan geeft hij als opmerking dat ik toch wel 50 moet rijden want 50 was al traag genoeg.
Een rijschoolinstructeur die iemand, en dan nog wel een leerling, een opmerking maakt omdat ze "slechts" tegen 90% van de maximum toegestane snelheid rijdt? Met zo iemand rijd ik zelfs niet mee als passagier!

Vraag dat hij je eens toont hoe hij dat doet. Van zodra de naald naar 49 zakt, zeg je: "Allee jong, niet zo traag!", en als de naald tot 51 stijgt, zeg je: "Den boek op!".
Plaats reactie