Rijbewijs 18m aanvragen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Phaedra

Rijbewijs 18m aanvragen

Bericht door Phaedra »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige zomer '18 (iets minder dan een jaar geleden) mijn theorie gehaald. Ik heb hier een bewijs van gekregen die ik normaal gezien op de gemeente moest afgeven voor mijn rijbewijs 36 maanden te verkrijgen.

Nu heb ik twee vragen
- Ik zou graag 20 uren rijles volgen en rijbewijs 18m aanvragen. Moet ik hiervoor eerst het rijbewijs 36m hebben, of is het voldoende als ik een bewijs heb dat ik geslaagd ben op de theorie om te rijden met de rijinstructeur?
- Indien ik eerst een rijbewijs 36 maanden moet aanvragen, vanaf wanneer gaan deze 3 jaar in? Vanaf het moment dat ik het rijbewijs heb of is het al ingegaan op het moment dat ik geslaagd was en dus die papieren heb gekregen?

Bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Rijbewijs 18m aanvragen

Bericht door Benny Stinkens »

Je kan gewoon je 20u les beginnen te volgen.
Je hebt er geen rijbewijs 36M voor nodig.
Je hebt er zelfs geen theorie voor nodig.

Veel succes. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs 18m aanvragen

Bericht door Inazuma »

Phaedra schreef: 14 mar 2019, 14:44 - Indien ik eerst een rijbewijs 36 maanden moet aanvragen, vanaf wanneer gaan deze 3 jaar in? Vanaf het moment dat ik het rijbewijs heb of is het al ingegaan op het moment dat ik geslaagd was en dus die papieren heb gekregen?
De termijn van de voorlopige rijbewijzen -elk model- gaan in op de datum van uitreiking die op het rijbewijs staat
Dat is dus het begin van je stage-periode
Plaats reactie