Examen tips!! 2 de keer geslaagd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jango42
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2017, 22:23

Examen tips!! 2 de keer geslaagd

Bericht door Jango42 »

Ik had zwaar stres gehad voor examen. Veel te veel geoefend rijschool geweest met 20 u lang alleen gereden maar in 28 januari niet geslaagd door domme fouten. Vandaag 2de poging geslaagd met paar foutjes :D

Advies als ervaren examen deelnemer 😁 (Gent);
Eerste mijn fouten;

examen 1= niet geslaagd 4 fouten!
- Te snel invoegen
Afslag UZ GENT voor de 2 rotondes er is stik plaats jij rij met 90 en in bocht 50+- meter later moet jij voorrang verlenen en invoegen. Eerste keer passeert hoep naar twee de rijstrook omdat ik te snel was direct onvoldoende. Advies hiermee rij rond examen centrum.

- Inhalen

Ik rij met 90 op normaale autoweg en er nadeert een wagen van rechts die wou invoegen.. Wat deed ik, plaats van vertragen en hem laten in voegen ik rij naar 2de rijstrook en ik haal hem..

- Manoeuvres
Achter voertuig parkeren door die fouten en stress moest ik 3 keer herstarten het was goed maar te veel herstarten en slechte stuur techniek = onvoldoende op examen papier.

- Voorrang van rechts
Ik kijk als er voorrang moet verlenen worden en als er geen wagens of fiets is ik rij gewoon door.. Probleem was dat ik te snel naar voorrang van rechts nader bv. Het is max 50 km ik vertraag tot 40 km maar stop afstand is 20 m.. Dus onvoldoende..

Niet geslaagd nog kleine foutjes gedaan zoals te lang verwarming aanzetten of per ongeluk grote lichten aanzetten.

Voor risicotests 9/10.
Voor afgaande regels prima. Bv zithouding, lampen, motorkap en banden als jij u auto goed kent is 2+2.

2 de poging vandaag (geslaagd)

Eerste risico test het was moeilijker dan vorige keer ik heb max 1 antwoord of 2 antwoord per vraag geselecteerd. 5/10 gehaald

Fouten
Route gemist, te lang verwarming aangezet, en belangrijkste examinator zeg naar links waar dat verbod was voor automobilisten en motorvoertuigen ik dacht dat stik vraag was ik heb 2 keer gezegd dat er verbod bord is maar het was eigenlijk voor fietspad.

Dus 3 voorbehoud voorafgaande regels perfect manoeuvers perfect 5/10 voor risico test en domme fouten zoals te lang verwarming aanzetten en aangegeven de richting niet gaan = nipt. Dus examinator gaat u nooit in steek laten.

Geslaagd

Advies;
-Rij rond examen centrum
- Manoeuvres perfect leren als jij beetje kan op het examen gaat super stress hebben dus zorg da jij 6 manoeuvres perfect kun en kijk op YouTube voor signale en al bv bij uitkeren moet jij eerste naar rechts pinken.
- Risico test oefenen CONCENTRATIE!!!
-Oefen zone 30, drempels
-Oefen voorrang van rechts
- Bij fille nooit stoppen op zebrapad of fiets kruis routes.
- Na lang stilstaan 30 Sec bv. Kijk naar links en rechts voor da jij terug rij.
-Rotondes kijk techniek!!
-Rem techniek oefenen!!
- Pinkers nooit vergeten!!
- Na het parkeren vergeet niet u vitesse op neutral zetten, handrem, ramen dicht en sluitel uit. Voor da gij afstap kijk naar spiegels als er geent fietser of auto komt stap af. Ga via achterkant van de auto SLUIT U DEUREN!!!!!!
-Instappen via voorran kijk naar links en rechts als er geen auto is stap in en direct u gordel aanzetten.
- Voor rotende zorg da jij in 2de vitesse bent.
-Als jij bij stop bord nadert niet alleen vertragen! STOPPEN!

Ik hoop dat beetje helpt YOU CAN DO IT!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Examen tips!! 2 de keer geslaagd

Bericht door Benny Stinkens »

Proficiat met je slagen.
Ik vind het leuk dat je na het slagen je nog de moeite doet om anderen te helpen. 8)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Examen tips!! 2 de keer geslaagd

Bericht door Jozef »

Te lang verwarming aanzetten?

De temperatuur te hoog ingesteld of de ventilator langer dan nodig op een hoog toerental laten draaien?

De achterruitontdooiing vergeten? Bij de meeste auto's slaat die dan automatisch af na 20 minuten.

De examinator kan toch niet verwachten dat je, zoals de boeren van Olen, de stoof buiten zet als het te warm wordt?
Jango42
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2017, 22:23

Re: Examen tips!! 2 de keer geslaagd

Bericht door Jango42 »

Eigenlijk 20 Sec maar met volle toerental. Bij mijn eigen auto (2005) duur wa 2-3 minuten tot dat ramen nie meer beslagen zijn maar van rijschool wagen van 2018 duur amper 10 sec dat binnen sauna wordt 😁 ik heb 2x verwarming aangezet maar het was eigenlijk kleine schoonheid foutjes. Dus niet op volle toerental zetten om hardwerkende examinator extra laten zweten 😅..
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Examen tips!! 2 de keer geslaagd

Bericht door Jozef »

Jango42 schreef: 07 mar 2019, 11:16Dus niet op volle toerental zetten om hardwerkende examinator extra laten zweten 😅..
Als je bij een moderne auto met automatische klimatisatie de knop voor de ruitontdooiing indrukt, heb je weinig keuze: de ventilator draait op volle toeren.
Plaats reactie