Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast2308

Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Bericht door Gast2308 »

Hallo,
Ik ben mijn rijbewijs kwijt geraakt door een 2e snelheidsovertreding terwijl ik nog voorwaardelijk was en moet mijn rijbewijs opnieuw doen.
Praktijk examen gedaan in rijschool te Wevelgem en de examinator stuurde mij een straat in en op het einde van de straat kwamen we hier uit op de foto die ik hier van streetview gehaald heb. Ik moest dus eigenlijk gewoon naar links rijden. Nu dacht ik dat het een strikvraag was en hij me ging laten keren in de straat iets verder dus ik reed rechtdoor omdat er een onderbord was van 200m. Hij liet me onmiddellijk stoppen en voorbij het bord en ik mocht terug keren naar het examen centrum en natuurlijk niet geslaagd. Iemand meer uitleg hierover aub? Mijn theorie hier gestudeerd en een score behaald van 46/50 en dacht toch dat het onderbord 200m gaat over 200 meter verder voorbij het bord?
Afbeelding
https://afbeelding.im/QvVESqyD
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Bericht door Stefan Peeters »

Het eigenlijke verbod gaat inderdaad pas in na 200 meter. Tot dan heb je geen overtreding begaan.

Heb je dat aangekaart bij de examinator? Was dat de enige opmerking op je examenblad?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Bericht door Inazuma »

Gast2308 schreef: 26 jan 2019, 09:58 Nu dacht ik dat het een strikvraag was en hij me ging laten keren in de straat iets verder dus ik reed rechtdoor omdat er een onderbord was van 200m. Hij liet me onmiddellijk stoppen en voorbij het bord en ik mocht terug keren naar het examen centrum en natuurlijk niet geslaagd.
Flater van de examinator

Je mocht daar in rijden, verbod gaat idd pas 200m verder in - àls het verbodsbord daar ook staat.
Gast

Re: Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Bericht door Gast »

Stefan Peeters schreef: 26 jan 2019, 11:30 Het eigenlijke verbod gaat inderdaad pas in na 200 meter. Tot dan heb je geen overtreding begaan.

Heb je dat aangekaart bij de examinator? Was dat de enige opmerking op je examenblad?
Op het moment zelf was ik een beetje verstrooid en dacht ik dat hij natuurlijk wel gelijk had. Het was tenslotte ook nog eens de hoofd examinator van het examencentrum van Wevelgem die met mij mee was. Vrijdag was mijn examen en erna toch heel de namiddag zitten denken wat ik in godsnaam toch verkeerd had gedaan en op streetview nog eens de plaats waar het gebeurd was opgezocht, meteen ook de reden dat ik het hier eens op het forum plaats want meer over het C5 verbodsbord met onderbord vind ik niet onmiddellijk. Achteraf zei hij mij wel dat al de rest behoorlijk goed was.
Op mijn blad met de uitslag staat enkel: Uitgesteld, borden C.....(de hele rij verbodsborden).
Dinsdag is mijn nieuw examen. Gelijk welke examinator ik nu zal hebben, zal ik toch eens vragen om een correcte uitleg hier over zonder te zeggen wat ik vrijdag voor heb gehad moest het iemand anders zijn als examinator.
Zou het eventueel kunnen zijn dat ik sneller word afgestraft doordat ik zogezegd een "veelpleger, crimineel en grootste crapuul uit" ben zoals de rechter mij ook bekeek toen ik voor kwam?
Doordat ik mijn examen opnieuw moet doen na 10 jaar kan ik ook bijna niet anders dan met mijn eigen wagen te gaan voor het praktisch examen. Ik ben 28 jaar, zelfstandige, werk zeer hard en mijn enige hobby is toevallig wel een mooie auto. En jaloezie op dat vlak heb ik jammer genoeg ook al heel veel mee te maken gehad... Waar ik helaas ook niet meer zou van opkijken moest ik hierdoor ook weer sneller worden afgestraft.

Mvg Jonathan
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: 26 jan 2019, 17:58 Op het moment zelf was ik een beetje verstrooid en dacht ik dat hij natuurlijk wel gelijk had. Het was tenslotte ook nog eens de hoofd examinator van het examencentrum van Wevelgem die met mij mee was.
Jawadde :!: :shock:
meteen ook de reden dat ik het hier eens op het forum plaats want meer over het C5 verbodsbord met onderbord vind ik niet onmiddellijk.
https://www.wegcode.be/wetteksten/secti ... /251-art68

Artikel 68.2. Een verbodsbord mag aangekondigd worden door een gelijkaardig verkeersbord, aangevuld met een onderbord dat bij benadering de afstand aanduidt waarop het verbod begint.

Geldt algemeen.

Op mijn blad met de uitslag staat enkel: Uitgesteld, borden C.....(de hele rij verbodsborden).
Niet dus ...
Gast

Re: Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Bericht door Gast »

Inazuma schreef: 26 jan 2019, 18:17
Gast schreef: 26 jan 2019, 17:58 Op het moment zelf was ik een beetje verstrooid en dacht ik dat hij natuurlijk wel gelijk had. Het was tenslotte ook nog eens de hoofd examinator van het examencentrum van Wevelgem die met mij mee was.
Jawadde :!: :shock:
meteen ook de reden dat ik het hier eens op het forum plaats want meer over het C5 verbodsbord met onderbord vind ik niet onmiddellijk.
https://www.wegcode.be/wetteksten/secti ... /251-art68

Artikel 68.2. Een verbodsbord mag aangekondigd worden door een gelijkaardig verkeersbord, aangevuld met een onderbord dat bij benadering de afstand aanduidt waarop het verbod begint.

Geldt algemeen.

Op mijn blad met de uitslag staat enkel: Uitgesteld, borden C.....(de hele rij verbodsborden).
Niet dus ...
Ja niet onmiddellijk de aangenaamste moet ik zeggen :roll:
Mja kdenk toch niet dat ik er dinsdag veel aan zal kunnen veranderen. Wie ben ik he...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Bericht door de rijprof »

Je kan ook een klacht indienen bij FOD, maar die procedure duurt lang en geeft ook geen garantie (alhoewel je hier toch sterk in jouw schoenen staat, vind ik).
S..t happens, veel succes dinsdag :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Bericht door Gast »

Tja inderdaad maar wat zal het allemaal uitmaken denk ik dan.
Ik hoop gewoon dat ik er dinsdag op een eerlijke manier door geraak anders is het lessen gaan volgen. Volgende week zondag heb ik terug recht op mijn rijbewijs na 45 dagen. Ik zou het dus gewoon graag terug hebben tegen dan. Voor mijn werk is dit een ramp en kan het echt nie langer meer missen. Mijn ouders zijn hier het zwaarst gestraft. Zij mogen dagelijks rondrijden met mij om mijn klanten te kunnen dienen. Na een 2e keer niet slagen van praktisch examen kan ik blijkbaar wel in beroep gaan. Misschien is wat ik tegen gekomen ben dan wel een goed argument. Maar dan nog is het woord tegen woord en is er geen echt bewijs van. Dinsdag rijd ik mijn examen met een dashcam.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Verbodsbord C5 met onderbord 200m

Bericht door Jozef »

Gast schreef: 26 jan 2019, 17:58 Zou het eventueel kunnen zijn dat ik sneller word afgestraft doordat ik zogezegd een "veelpleger, crimineel en grootste crapuul uit" ben zoals de rechter mij ook bekeek toen ik voor kwam?
Ik heb in mijn leven veel meer Belgische rechtbanken van binnen gezien dan me lief was, en wat je schrijft verwondert me dan ook geenszins. Ook ik heb rechters gekend die zwaar hun boekje te buiten gingen en zowel advocaten als anderen uitscholden.

Neen, wat je destijds verkeerd gedaan hebt, mag nu bij de beoordeling van je examen geen enkele rol meer spelen.

Ik hoop van harte dat je dinsdag slaagt.
Plaats reactie