Mag begeleider mee op rijles?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
marc.bollens
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2018, 09:14

Mag begeleider mee op rijles?

Bericht door marc.bollens »

Hallo allemaal,
Mijn dochter heeft haar theorie gehaald en is al enkele maanden met mij aan het oefenen. We hebben haar ingeschreven voor 6u les bij de rijschool, vooral om te kijken of we het goed aangeleerd hebben, de manoeuvres, en te oefenen in het examen gebied. Nu vraag ik mij af of wij als ouders (begeleiders) mee mogen met de rijschool, zodat we zelf ook weten of we het goed doen, en eventuele tips mee te pakken.
Alvast bedankt, groeten
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Mag begeleider mee op rijles?

Bericht door de rijprof »

Meestal wordt dat toegestaan, maar vraag het best aan de instructeur.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
marc.bollens
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2018, 09:14

Re: Mag begeleider mee op rijles?

Bericht door marc.bollens »

Vandaag ben ik meegereden met de dochter tijdens een les van de rijschool. Ik vond het interessant, en heb weer wat bijgeleerd en tips meegekregen. Ik vind het een aanrader! Nu kunnen we verder oefenen en de puntjes op de i zetten.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Mag begeleider mee op rijles?

Bericht door Jozef »

marc.bollens schreef: 27 dec 2018, 18:37 Vandaag ben ik meegereden met de dochter tijdens een les van de rijschool. Ik vond het interessant, en heb weer wat bijgeleerd en tips meegekregen. Ik vind het een aanrader! Nu kunnen we verder oefenen en de puntjes op de i zetten.
Je hebt daar héél goed aan gedaan, Marc.

Vele begeleiders
  • zijn onvoldoende op de hoogte van de huidige wegcode.
  • hebben al vele jaren rijervaring tijdens dewelke ze telkens weer dezelfde verkeerde technieken gebruikt hebben.
  • gaan er fier op dat ze nog geen ongeval gehad hebben, waarbij ze over het hoofd zien hoeveel inzet het anderen al gekost heeft om ongevallen met hen te vermijden.
  • zijn onvoldoende in staat om hun kennis over te brengen.
Plaats reactie