Stilstaan aan het rode licht met een auto met automatische versnellingsbak

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
laura_sterckx

Stilstaan aan het rode licht met een auto met automatische versnellingsbak

Bericht door laura_sterckx »

Beste,

Sinds vorige week ben ik overschakeld op een auto met automatische versnellingsbak. Ik zal met die auto ook mijn praktisch rijexamen afleggen. Daarom heb ik volgende vraag: als ik aan het rode licht sta, moet ik de auto dan in 'neutraal' zetten of mag ik hem op 'drive' laten staan? De motor van de auto valt namelijk vanzelf stil wanneer ik de rem volledig heb ingeduwd eens ik aan een rood licht sta. Op die manier hoef ik aan het rode licht geen enkele pedaal in te duwen. De motor start vervolgens weer vanzelf als ik gas geef wanneer het licht op groen springt.

Alvast bedankt.
Groeten,
Laura
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Stilstaan aan het rode licht met een auto met automatische versnellingsbak

Bericht door GRO »

Ikzelf rijd sinds enkele jaren met een automatic en mijn garagist heeft de raad gegeven om wel in stand N te zetten wanneer je stopt voor lichten. Ook mijn motor stopte wanneer ik even stilstond met rem ingedrukt, maar dat snufje heb ik laten uitschakelen. Vond het vervelend, je bespaart wat benzine, maar je starter werkt extra.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Stilstaan aan het rode licht met een auto met automatische versnellingsbak

Bericht door Inazuma »

laura_sterckx schreef: 25 okt 2018, 10:04 als ik aan het rode licht sta, moet ik de auto dan in 'neutraal' zetten of mag ik hem op 'drive' laten staan?
Je mag kiezen :wink:
Plaats reactie