18 maanden voorlopig rijbewijs en theorie examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
OKayy

18 maanden voorlopig rijbewijs en theorie examen

Bericht door OKayy »

Hi mensen,
Ik zit in volgende situatie:
- Op 24/05/2015 heb ik mijn theorie examen afgelegd en was hiervoor geslaagd. Hierdoor kreeg ik dus een voorlopig rijbewijs van 36 maanden.
- Veel later heb ik pas een 20-uur opleiding bij een erkende rijschool gevolgd. Op 12/10/2017 heb ik mijn voorlopig rijbewijs 18 maanden bekomen.
Deze zal dus op 11/04/2018 verlopen.

Nu mijn vraag is; als ik mijn praktisch rijexamen wil gaan afleggen (voor einddatum van voorlopig rijbewijs 18 mnd) is het nodig dat ik mijn theorie examen opnieuw afleg? Aangezien deze maar drie jaar geldig is. Of wordt er enkel gekeken naar het einddatum van het voorlopig rijbewijs waarover ik nu beschik.

Groetjess
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 18 maanden voorlopig rijbewijs en theorie examen

Bericht door de rijprof »

Theorie zal je opnieuw moeten doen. (max. 3 jaar geldig)
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 18 maanden voorlopig rijbewijs en theorie examen

Bericht door Benny Stinkens »

OKayy schreef: 30 sep 2018, 10:27 Deze zal dus op 11/04/2018 verlopen.
11/04/2019
Je moet dus inderdaad theorie opnieuw afleggen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
OKayy

Re: 18 maanden voorlopig rijbewijs en theorie examen

Bericht door OKayy »

Oke bedankt. Als ik mijn theorie opnieuw doe blijf ik toch mijn 18 mnd behouden? Het is toch niet zo dat ik door die theorie opnieuw zit met een 36 maanden?

Ik vraag dat omdat ik wil weten of ik na afleg van mijn theorie meteen mijn praktijkexamen kan afleggen of moet ik weer eerst 9 mnd alleen rijden.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 18 maanden voorlopig rijbewijs en theorie examen

Bericht door Inazuma »

OKayy schreef: 30 sep 2018, 16:28 Oke bedankt. Als ik mijn theorie opnieuw doe blijf ik toch mijn 18 mnd behouden?
Uiteraard
Het is toch niet zo dat ik door die theorie opnieuw zit met een 36 maanden?
Nee
Ik vraag dat omdat ik wil weten of ik na afleg van mijn theorie meteen mijn praktijkexamen kan afleggen of moet ik weer eerst 9 mnd alleen rijden.
Op je voorlopige rijbewijs 18M gaat de datum staan waarop je het eerste VRB 36M kreeg
De 9 maanden stage zijn dan al beginnen tellen
Maar je hebt je huidige voorlopige rijbewijs 18M ook al langer dan 9 maanden hé ...
Plaats reactie