Rijexamen Vraag auto

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
BenjaminJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2018, 18:42

Rijexamen Vraag auto

Bericht door BenjaminJ »

Hoi

Ik wil mijn rijexamen afleggen , heb voorlopig 18 maanden, mijn eigen oude autotje heeft het begeven vlak voor examen.
Dus mijn vraag is nu mag ik met de auto van een vriend examen afleggen (die 8 jaar rijbewijs heeft)?

En mag ik bv met de auto van een vriend zijn vader het examen afleggen? terwijl niet de vader maar de vriend naast me zit als begeleider,
Als iemand kan antwoorden heb je mijn dank want ik snap de regels niet zo zeer goed omtrent van wie de auto moet zijn
Moet de auto dus op naam zijn van de persoon die naast me zit als begeleidende of heeft dat geen belang?

Dankk u :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijexamen Vraag auto

Bericht door de rijprof »

Je mag met eender welke auto het examen afleggen, zolang die auto technisch in orde is en alle boorddocumenten in orde zijn.
Met een voorlopig rijbewijs van 18 maand, mag eender wie meerijden als begeleidend persoon, die minstens 8 jaar een rijbewijs heeft.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Rijexamen Vraag auto

Bericht door Jozef »

de rijprof schreef: 26 sep 2018, 23:03 Je mag met eender welke auto het examen afleggen, zolang die auto technisch in orde is en alle boorddocumenten in orde zijn.
Neen, dat is niet juist.

Als je een rijbewijs wil halen dat niet beperkt is tot auto's met een automatische versnelligsbak, moet je het examen afleggen met een auto met een handbediende versnellingsbak.

Je kan ook het examen niet met een begeleider afleggen als er maar twee zitplaatsen in de auto zijn.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijexamen Vraag auto

Bericht door de rijprof »

Bedankt, Jozef voor de puntjes op de i.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie