2X gebuisd + theorie vervalt

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jk1998
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:55

2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door jk1998 »

Hallo!

Ik ben 2x gebuisd op mijn praktijkexamen en daarna is mijn theorie vervallen. Intussen heb ik al een papier bij de gemeentehuis aangevraagd (stageattest) en heb ik mijn theorie al opnieuw behaald.

Ik moet sowieso 6uur rijles volgen, maar mag ik daarna nog met mijn ouders leren rijden?

Bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door Benny Stinkens »

Begrijp ik het goed dat niet alleen jou theorie vervallen is maar ook je voorlopig rijbewijs :?:
In dit geval krijg je de eerst volgende 3 jaar geen voorlopig rijbewijs meer en kan je dus niet met je ouders oefenen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door de rijprof »

Je hebt geen voorlopig rijbewijs meer. Je mag ook niet meer oefenen met jouw begeleider(s).
Je moet 3 jaar wachten om opnieuw te mogen beginnen!!!
Je kan ook 6 uur rijschool volgen en examen afleggen, onder begeleiding met een erkende rijschool (waarvoor je geen voorlopig rijbewijs nodig hebt).
Om een praktijkexamen te mogen afleggen heb je nodig: attest gemeente (bijlage 4) + theorie moet ook geldig zijn (minder dan 3 jaar) + attest 6 u rijschool.
Je moet sowieso 6 uur rijschool volgen na 2 x niet slagen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
jk1998
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:55

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door jk1998 »

Oké, dus als ik het goed begrijp mag ik met de papieren, waarop staat dat ik geslaagd ben voor mijn theorie, geen nieuw voorlopig rijbewijs aanvragen?
En mag ik ook meer dan 6uur rijles met de rijschool nemen en dan pas examen doen?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door de rijprof »

Juist!
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door Benny Stinkens »

jk1998 schreef: 24 sep 2018, 15:45
En mag ik ook meer dan 6uur rijles met de rijschool nemen en dan pas examen doen?
Mogen wel, moeten niet. :idea:
Het is niet zo dat je nu 6u moet volgen omdat je voorlopig rijbewijs vervallen is en dan nog eens 6u omdat je 2X gebuisd bent.
1X 6u volstaan, maar meer mag natuurlijk. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door Gast »

Raar dat ik dit allemaal lees. Mijn voorlopig rijbewijs 18 maanden vervalt op 11 december 2019. Dus daarvoor moet ik al zeker mijn rij examen doen. Maar ik heb dat al 1x gedaan en was niet geslaagd, dus nu zou het mijn 2de keer zijn. Als ik dan niet slaag moet ik 6u volgen.. maar op de rijschool zeiden ze tegen mij dat ik indien mijn rijbewijs vervalt, ik nog met mijn begeleiders mag rijden die op mijn rijbewijs staan. Maar dus niet meer alleen.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: 11 sep 2019, 23:55 Raar dat ik dit allemaal lees. Mijn voorlopig rijbewijs 18 maanden vervalt op 11 december 2019. Dus daarvoor moet ik al zeker mijn rij examen doen. Maar ik heb dat al 1x gedaan en was niet geslaagd, dus nu zou het mijn 2de keer zijn. Als ik dan niet slaag moet ik 6u volgen.. maar op de rijschool zeiden ze tegen mij dat ik indien mijn rijbewijs vervalt, ik nog met mijn begeleiders mag rijden die op mijn rijbewijs staan. Maar dus niet meer alleen.
Als je een tweede keer niet slaagt op examen, mag je blijven rondrijden, maar kan je niet zomaar nog eens examen doen: je moet dan eerst 6u rijlessen volgen in een erkende rijschool.

Als je voorlopig rijbewijs B 18M vervalt, is het gedaan met rijden
Daar staan bovendien géén begeleiders op.

Je moet -als je niet gaat slagen voor je VRB 18M vervalt- een voorlopig rijbewijs B mét begeleider 36M aanvragen
Dat moet terwijl je voorlopig rijbewijs B zonder begeleider, 18M, nog geldig is
Daarvoor moet je theorie nog geldig zijn (minder dan 3 jaar oud)
En moet je al 1 of 2 begeleider(s) hebben die de (je woont in Vlaanderen ?) verplichte cursus daarvoor gevolgd heeft (hebben) ... want die moet(en) mee op de aanvraag :!:

Dat is dus niks dat je op 1, 2, 3 even regelt ...

Oh, en je mag dat VRB 18M niet verkregen hebben door inruilen van een eerder VRB 36M
Je kan in dezelfde opleidingsperiode immers nog maar 1 keer van model wisselen ...
Gast

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door Gast »

Inazuma schreef: 12 sep 2019, 01:18
Gast schreef: 11 sep 2019, 23:55 Raar dat ik dit allemaal lees. Mijn voorlopig rijbewijs 18 maanden vervalt op 11 december 2019. Dus daarvoor moet ik al zeker mijn rij examen doen. Maar ik heb dat al 1x gedaan en was niet geslaagd, dus nu zou het mijn 2de keer zijn. Als ik dan niet slaag moet ik 6u volgen.. maar op de rijschool zeiden ze tegen mij dat ik indien mijn rijbewijs vervalt, ik nog met mijn begeleiders mag rijden die op mijn rijbewijs staan. Maar dus niet meer alleen.
Als je een tweede keer niet slaagt op examen, mag je blijven rondrijden, maar kan je niet zomaar nog eens examen doen: je moet dan eerst 6u rijlessen volgen in een erkende rijschool.

Als je voorlopig rijbewijs B 18M vervalt, is het gedaan met rijden
Daar staan bovendien géén begeleiders op.

Je moet -als je niet gaat slagen voor je VRB 18M vervalt- een voorlopig rijbewijs B mét begeleider 36M aanvragen
Dat moet terwijl je voorlopig rijbewijs B zonder begeleider, 18M, nog geldig is
Daarvoor moet je theorie nog geldig zijn (minder dan 3 jaar oud)
En moet je al 1 of 2 begeleider(s) hebben die de (je woont in Vlaanderen ?) verplichte cursus daarvoor gevolgd heeft (hebben) ... want die moet(en) mee op de aanvraag :!:

Dat is dus niks dat je op 1, 2, 3 even regelt ...

Oh, en je mag dat VRB 18M niet verkregen hebben door inruilen van een eerder VRB 36M
Je kan in dezelfde opleidingsperiode immers nog maar 1 keer van model wisselen ...
Dus als ik nu niet slaag en het is vervallen mag ik totaal niet meer rijden? Na mijn 20u ben ik al over gegaan naar een kaart van 18m. Dus een kaart van 36M kan ik niet meer aan vragen. Wanneet zou ik dan terug mogen rijden? Als ik alles opnieuw doe ofzo, ook theorie? Terwijl die nog geldig is
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door Benny Stinkens »

Er is nog een andere optie.
Na het vervallen kan je 6u praktijkles volgen in een erkende rijschool en nog een voorlopig rijbewijs M12 (met begeleider) krijgen. :idea:
Je kan natuurlijk ook 6u praktijkles volgen en met de rijschool op examen gaan, als je er tenminste klaar voor bent.

Neem voor alle zekerheid eerst eens contact op met je rijschool.
Zij kunnen jou het juiste advies geven. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door Gast »

Oke bedankt :) zal eens raad vragen. Zou ook graag mijn examen willen doen met mijn eigen auto. Maar dat mag niet zeker met alleen de begeleider van de rijschool?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 2X gebuisd + theorie vervalt

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: 12 sep 2019, 18:26 Oke bedankt :) zal eens raad vragen. Zou ook graag mijn examen willen doen met mijn eigen auto. Maar dat mag niet zeker met alleen de begeleider van de rijschool?
Als je een rijschoolinstructeur meeneemt op het examen, dan is dat ook in een voertuig van de rijschool ...

Heb je niemand die je kan/mag / wil vergezellen op je examen ?
De vereisten daarvoor liggen uiteindelijk niet echt hoog als je een VRB B zonder begeleider 18M hebt
Anoniem 1979

Re: 2X geluisd voor theorie

Bericht door Anoniem 1979 »

Ik ben 2 keer geluisd voor mijn theorie waar kan ik nu het beste terrecht voor mijn theorie te kunnen halen
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 2X geluisd voor theorie

Bericht door Inazuma »

Anoniem 1979 schreef: 27 jan 2024, 21:11 Ik ben 2 keer geluisd voor mijn theorie waar kan ik nu het beste terrecht voor mijn theorie te kunnen halen
In elke erkende autorijschool ...

Adressen vind je via

https://www.gratisrijbewijsonline.be/rijschool
Plaats reactie