Annuleren rijlessen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Rainbowniagara

Annuleren rijlessen

Bericht door Rainbowniagara »

Hoi

Ik heb rijlessen gereserveerd en betaald. Als ik deze nu ruim op tijd wil annuleren omdat ik toch liever een andere rijschool neem, krijg ik dan het volledig terugbetaald?
Ik kan in de kleine lettertjes niets hiervan lezen. Wel dat je een rijles kosteloos mag annuleren 3 werkdagen op voorhand.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Annuleren rijlessen

Bericht door Stefan Peeters »

Dat zal je eens bij de rijschool moeten vragen. Wij kunnen hier ook de kleine lettertjes niet lezen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Annuleren rijlessen

Bericht door Jozef »

Rainbowniagara schreef: 16 aug 2018, 08:21 Wel dat je een rijles kosteloos mag annuleren 3 werkdagen op voorhand.
Dan mag je dus elke les die je gereserveerd en betaald hebt kosteloos annuleren tot 3 dagen vooraf.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Annuleren rijlessen

Bericht door Stefan Peeters »

Jozef schreef: 16 aug 2018, 17:09Dan mag je dus elke les die je gereserveerd en betaald hebt kosteloos annuleren tot 3 dagen vooraf.
Euh, ja, maar er zou wel eens een verschil kunnen zijn tussen een les annuleren (lees: niet kunnen komen en naar een andere datum verplaatsen) of alle lessen annuleren (lees: niet meer komen).

Best toch even met de rijschool contact opnemen dus...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Annuleren rijlessen

Bericht door Benny Stinkens »

Het kan dus ook zijn dat er dossierkosten aangerekend worden. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Annuleren rijlessen

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: 17 aug 2018, 07:40 Het kan dus ook zijn dat er dossierkosten aangerekend worden. :idea:
Dat moet dan wel vermeld staan in de algemene voorwaarden. En liefst niet in al te kleine lettertjes, want daar houden rechters geen rekening mee.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Annuleren rijlessen

Bericht door Jozef »

Stefan Peeters schreef: 16 aug 2018, 20:48Euh, ja, maar er zou wel eens een verschil kunnen zijn tussen een les annuleren (lees: niet kunnen komen en naar een andere datum verplaatsen) of alle lessen annuleren (lees: niet meer komen).
Alle lessen annuleren kun je doen door elke les afzonderlijk te annuleren. Het resultaat is dan dat je niet meer komt.

Annuleren betekent volgens Van Dale "opheffen, ongeldig verklaren".

Volgens de Larousse betekent annuler "rendre, déclarer quelque chose nul, sans effet; supprimer, résilier, décommander". In het Frans spreekt men ook van "considérer quelque chose comme nul et non avenu" (iets als nietig en niet tot stand gekomen beschouwen).

Het maakt een groot verschil of er op de luchthaven naast je vlucht "delayed" of "cancelled" staat...
Gast

Re: Annuleren rijlessen

Bericht door Gast »

Ik heb hen de vraag gesteld via mail, maar zonder antwoord.
Ik heb nog een aantal lessen te gaan. Dus we zullen maar volhouden.
Het zal ook wel niet tellen als je zes uur overhoudt voor wanneer je deze verplicht moet volgen na het niet slagen bij de 2de poging. Ik zie daar ook tarieven voor staan.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Annuleren rijlessen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik zou zoiets niet doen via mail.
Per telefoon of nog beter ter plaatse gaan. :idea:
Bedoel je dat er andere tarieven gelden voor lessen die na 2 keer niet slagen genomen worden :?:
Andere tarieven voor lessen die gevolgd worden na de 2 keer niet slagen lijkt me vreemd :?
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Annuleren rijlessen

Bericht door Gast »

Het zijn inderdaad andere tarieven en ze maken ook onderscheid tussen de verplichte lessen met of zonder edam-begeleiding

Ze hadden mij initieel aangeraden om meer lessen te nemen en wanneer ik minder zou nodig hebben deze dan geannuleerd kunnen worden en bij het andere kantoor van dezelfde rijschool had ik de indruk dat ze hier weigerachtig tegenover stonden toen ik dit meldde wat het andere kantoor had voorgesteld.
Ik kan het misschien inderdaad beter eerst nog eens navragen.

Ik twijfel alleen over het examenkantoor. Omdat ik nu les volg bij de rijschool die examen doen bij een ander kantoor dan waar ik oorspronkelijk mijn eerste examen heb gedaan.
Plaats reactie