Stress verminderen op rijexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Anaïs
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2018, 16:54

Stress verminderen op rijexamen

Bericht door Anaïs »

Ik heb vandaag men derde poging gedaan, gebuisd. Reden door de stress een te dicht naar links. ( Dit had ik een paar maand geleden afgeleerd!!!!!
Nu is men vraag naar volgende examen toe, Hoe verminder ik de stress die het van me overneemt tijdens die examens? Voor degene die al geslaagd zijn hoe hebben jullie de stress kunnen bedwingen?
Dat is immers waarmee ik het meeste zit want zonder de stress rij ik perfect volgens de regels en zonder ergens te dicht tegen aan. (Mijn rijinstructeur heeft me dit gezegd en ik merk dat zelf ook)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Stress verminderen op rijexamen

Bericht door Jozef »

Geef eens bij Google "examenstress verminderen" in, en je hebt leesvoer voor meerdere uren.

Geloof in jezelf, want je weet dat je goed kunt rijden. Controleer geregeld of je niet verkrampt, maar ontspannen op de bestuurderszetel zit. Concentreer je uitsluitend op het rijden, niet op het examenresultaat, dat wordt dan vanzelf wel goed.

Succes! :wink:
Anaïs
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2018, 16:54

Re: Stress verminderen op rijexamen

Bericht door Anaïs »

Ik had gedacht aan een cd met rustige muziek tijdens de examen maar mijn vraag is nu zou dat mogen? Want de vorige keren was het muisstil en das voor men stressniveau acht niet voordelig.
Plaats reactie