Beste aanpak rijlessen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
z183115
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 14:51

Beste aanpak rijlessen?

Bericht door z183115 »

Zijn privé-rijscholen technisch even goed als officieel erkende rijscholen? Leren ze autorijden aan op hetzelfde niveau?

Het kan misschien voordelig zijn voor mij om goedkopere lessen te betalen en zo meer praktijk te krijgen. Ik zit echter met één probleem: wat als deze alternatieve rijscholen niet de juiste of de verkeerde rijtechnieken aanleren? Ik wil dat zeker niet riskeren, want dat zou zeker niet goed zijn voor mijn examen. Misschien een gebrevetteerd rij-instructeur nemen maar die zijn haast even duur als officiële rijscholen.

Heeft iemand hier praktisch advies over?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Beste aanpak rijlessen?

Bericht door Jozef »

Ik denk dat je daar geen uitspraak in het algemeen kunt over doen. Er zijn zowel in erkende als in niet-erkende rijscholen goede en minder goede instructeurs, net als je goede en minder goede examinatoren hebt.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Beste aanpak rijlessen?

Bericht door Inazuma »

Het gaat om erkende rij-instructeurs, maar niet in rijschool-verband.
Het niveau gaat globaal dus wel hetzelfde zijn.
Individuele variatie is er steeds - zelfs binnen éénzelfde rijschool.


Prijzen zijn lager dan de rijschool
(doordat zij niet de aanverwante kosten hebben die er bij het uitbaten van een erkende rijschool komen kijken)


Maar het is niet allemaal koek-en-ei :

Rijbegeleiding buiten een erkende rijschool om, levert géén rij-uren op die kunnen meetellen voor de 20 uur opleiding om een voorlopig rijbewijs B zonder begeleider te kunnen behalen.
Voor wie ooit die overstap zou willen maken, zijn het dan duurbetaalde uren geweest ...

Evenmin kan je er de verplichte rijlessen volgen na 2 maal niet slagen ...
Plaats reactie