GPS: Smartphone niet toegestaan?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
arnedv14
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:22

GPS: Smartphone niet toegestaan?

Bericht door arnedv14 »

Hallo iedereen,

Toen ik vrijdag mijn praktijkexamen ging doen (niet geslaagd, maar dat doet er niet echt toe) maakte ik iets raars mee.

Toen de examinator zei dat ikmijn GPS mocht instellen op een bepaalde locatie pakte ik mijn Smartphone erbij om via de app 'Waze' de navigatie in te stellen en te starten. Ik had al wat research gedaan en had nergens gelezen dat dat niet toegestaan was.

Nu, bij het uithalen van mijn smartphone hield de examinator mij abrupt tegen en zei hij dat dit niet mogelijk was. Ik voelde me een beetje in de war maar had gelukkig toch een gewone GPS mee, waar zowel ik als mijn begeleider niet goed mee kon werken. Na enkele minuten getreuzel raakte de gps dan toch ingesteld en kon ik vertrekken, maar dit heeft me toch wel een beetje uit mijn concentratie gebracht voor mijn examen, al wil ik ook niet zeggen dat ik hierdoor gebuisd ben.

Is het wettelijk toegestaan dat de examinator mij verbiedt mijn smartphone als GPS te gebruiken?

Alvast bedankt,
Arne
PS: morgen mijn tweede poging :wink:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: GPS: Smartphone niet toegestaan?

Bericht door de rijprof »

Hangt er waarschijnlijk vanaf of je deze smartphone ergens goed kon bevestigen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
arnedv14
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:22

Re: GPS: Smartphone niet toegestaan?

Bericht door arnedv14 »

de rijprof schreef: 15 mei 2018, 22:54 Hangt er waarschijnlijk vanaf of je deze smartphone ergens goed kon bevestigen.
Ik heb wel al vaker gereden met een Smartphone-houder, deze hing ook op aan mijn ruit en was heel makkelijk bruikbaar hoor
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: GPS: Smartphone niet toegestaan?

Bericht door Jozef »

arnedv14 schreef: 15 mei 2018, 22:32 Is het wettelijk toegestaan dat de examinator mij verbiedt mijn smartphone als GPS te gebruiken?
Dat kan ik mij niet voorstellen. Het minste was die examinator had kunnen doen, was jou uitleggen waarom hij dat niet wilde. Zo moe zou hij daar nu ook weer niet van geworden zijn. Vraag hem een volgende keer waarom hij dat niet wil (en "Omdat ik het zeg" is geen geldig antwoord).

Succes met de volgende poging! :wink:
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: GPS: Smartphone niet toegestaan?

Bericht door Jozef »

arnedv14 schreef: 15 mei 2018, 23:06 Ik heb wel al vaker gereden met een Smartphone-houder, deze hing ook op aan mijn ruit en was heel makkelijk bruikbaar hoor
En als je geen smartphone-houder hebt:
  1. Steek een elastiekje tussen twee lamellen van een verluchtingsopening.
  2. Vis het deel van het elastiekje dat in de verluchtingsopening steekt met een schroevendraaier of iets dergelijks door de opening daaronder weer naar buiten.
  3. Steek de smartphone tussen de twee uiteinden van het elastiekje.
Plaats reactie