attest 6 uur rijlessen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
arnaud16
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2018, 15:18

attest 6 uur rijlessen

Bericht door arnaud16 »

Hallo iedereen

even de situatie
heb voorlopig rijbewijs gehad 2 keer gebuisd en dan was het verlopen.
Heb dan 6 uur rijles gevolgd om in de wachttijd toch nog te mogen rijden met een rijschool.

Na die wachttijd van 3 jaar ( nu dus ) heb ik mijn voorlopig opnieuw gehaald in juni en kan nu praktisch afleggen met een begeleider.

Maar nu zit met een probleem daarnet wou ik mijn praktijk doen maar mocht niet beginnen omdat ik
geen attest van 6 uur rijles bij had maar dit de 2 keer dat ik gebuisd was was tijdens mijn vorig voorlopig rijbewijs
wat moet ik nu doen?
Telt alles niet terug vanaf 0 bij een nieuw voorlopig rijbewijs?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: attest 6 uur rijlessen

Bericht door GRO »

Als er 3 jaar is tussen het vervallen van je VR en je nieuwe VR begint normaal alles vanaf 0
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: attest 6 uur rijlessen

Bericht door de rijprof »

Als er 3 jaar is tussen het vervallen van je VR en je nieuwe VR begint normaal alles vanaf 0
Correctie, vorig jaar veranderd:
Nu tellen alle pogingen mee, ongeacht hoe lang het geleden is.
Je moet dus eerst minimum 6 uur rijles volgen in een erkende rijschool.
http://www.goca.be/nl/p/rbw-actualiteit schreef:Sinds 04.03.2017

Alle mislukte pogingen tellen altijd mee

De kandidaat die tweemaal na elkaar niet slaagt voor het praktisch examen moet zes uur rijlessen volgen vooraleer hij terug toegelaten wordt tot het praktijkexamen.

Wanneer de kandidaat tweemaal uitgesteld werd voor het praktijkexamen onder dekking van een eerste voorlopig rijbewijs en vervolgens na drie jaar een nieuw voorlopig rijbewijs heeft behaald, zal hij toch zes uur rijlessen moeten volgen alvorens een derde praktijkexamen te mogen afleggen. Alle mislukkingen tellen dus mee ongeacht deze voor of na 04.03.2017 hebben plaatsgevonden en ongeacht deze al dan niet onder dekking van een eerste of tweede voorlopig rijbewijs hebben plaatsgevonden.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie