Vorloprijbewijs geen 3 jaren meer wachten?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Andrea
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2018, 11:15

Vorloprijbewijs geen 3 jaren meer wachten?

Bericht door Andrea »

Dag, wanneer komt regel dat we moeten geen 3 jaren meer wachten als rijbewijs vervallen? Mijn vorloprijbewijs vervalt in april, ik heb maar nog 1 verzoek rijexamen afleggen voor verval. Rijopleiding heeft me al veel zenuwen en geld gekostet. Ik heb een nieuwe auto gekocht omdat de auto heb ik voor mijn werk nodig. Rijexamen zeer streng voor me geweest, maar ik heb universitaire onderwijs richting transport en toch kan niet slagen.
Gast

Re: Vorloprijbewijs geen 3 jaren meer wachten?

Bericht door Gast »

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel, maar helaas komt er waarschijnlijk nog niet meteen verandering in die 3-jaar regel.
De federale minister zou er mee bezig zijn, maar dat akkoord moet goedgekeurd worden door alle overheden (uiteraard :? :roll: ) en dat zou het probleem zijn op dit ogenblik.

Volgens mijn persoonlijke mening is het voornamelijk gewoon geen prioriteit, die 3-jaar regel afschaffen. We zouden eigenlijk met z'n allen die in hetzelfde schuitje zitten, eens moeten protesteren ofzo...

Ikzelf zit nu in die wachttijd, ik moet nog "wachten" tot oktober. Heb al een examen afgelegd tijdens mijn wachttijd, maar dat was zonder positief resultaat. Waarom? omdat ik niet genoeg ervaring heb (zijn de woorden van de examinator). Wat ik zeker en vast begrijp, want in je wachttijd kan je niet oefenen, toch niet met je eigen wagen. En met regelmaat oefenen met de rijschool is onbetaalbaar.

Mocht ik jou zijn, zou ik het toch proberen om in je wachttijd je examen af te leggen. Mij is het me niet gelukt, een vriend van me wel. En ik heb het ook geprobeerd met het idee van: als ik het niet probeer, dan is het sowieso 3 jaar...

Alvast succes!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vorloprijbewijs geen 3 jaren meer wachten?

Bericht door de rijprof »

Mijn voorlopig rijbewijs vervalt in april
Waarom heb je het praktijkexamen dan zo lang uitgesteld? 3 jaar (36 maand) tijd gehad !!!
Dat wist je toch op voorhand. Men kan het voorlopig rijbewijs toch niet eeuwig laten gelden. Vroeger was dit slechts 12 maand.
Vermoedelijk zal het in de toekomst teruggebracht worden naar 18 maand omdat teveel mensen het examen steeds blijven uitstellen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Andrea
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2018, 11:15

Re: Vorloprijbewijs geen 3 jaren meer wachten?

Bericht door Andrea »

Ja ik heb niet gezegd nog dat ik 2 keer al niet geslaagd voor praktijkexamen, voor me persoonlijk niet zo gemakkelijk rijopleiding geweest. Ik ga nu nog 1 keer verzoeken rijexamen afleggen, anderes 3 jaren wachten dan word ik 45 , super 👍 :D
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vorloprijbewijs geen 3 jaren meer wachten?

Bericht door Inazuma »

de rijprof schreef: 23 mar 2018, 18:36
Vermoedelijk zal het in de toekomst teruggebracht worden naar 18 maand omdat teveel mensen het examen steeds blijven uitstellen.
Dat zou pas idioot zijn, als je al 9 maanden moet wachten alvorens examen te mogen afleggen, resteren er nadien maar 9 maanden meer :!:
Combineer dat met de "straftijd" en 't is helemaal klaar.
Mensen worden ook wel eens ziek, gaan in buitenland studeren, ...
Plaats reactie