verkeersinzicht?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Pieterpost

verkeersinzicht?

Bericht door Pieterpost »

Beste
Ik ben bezig met 20u rijlessen. Nadat ik deze gedaan heb wil ik nog enkele weken alleen oefenen en dan het examen doen.
Echter hoe weet ik zeker wanneer ik er klaar voor ben? Hoe weet ik zeker of ik genoeg verkeersinzicht heb?

mvg
Pieterpost
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: verkeersinzicht?

Bericht door Inazuma »

Pieterpost schreef: 11 mar 2018, 13:40 Ik ben bezig met 20u rijlessen. Nadat ik deze gedaan heb wil ik nog enkele weken alleen oefenen en dan het examen doen.
Echter hoe weet ik zeker wanneer ik er klaar voor ben? Hoe weet ik zeker of ik genoeg verkeersinzicht heb?
Heb je al de nodige 3 of zelfs 9 maanden rij-ervaring (eventueel met een ander voorlopig rijbewijs ?)

Of je er klaar voor bent is altijd een lastige vraag.
De manoeuvres moeten vlot gaan.
Je moet vlot en veilig door het verkeer kunnen rijden.
Pieterpost

Re: verkeersinzicht?

Bericht door Pieterpost »

Beste,
Mijn stageperiode van 3 maanden is voorbij.
Heb mijn voorlopig bewijs sinds 29/9/'17 en heb sindsdien enkele keren gereden met mijn ouders. 2 weken gelden ben ik mijn eerste rijles gestart. Heb momenteel mijn 3de les erop zitten. De instructeur zei(na de 2de les) wel dat ik voor een 2de les al zeer goed kon rijden. Toch kan ik voor mezelf niet goed inschatten hoeveel inzicht ik heb en hoe snel dit evolueert/verbeterd.

Mvg

Pieterpost
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: verkeersinzicht?

Bericht door Inazuma »

Als je je voorlopig rijbewijs zonder begeleider hebt, kan je je ouders af en toe eens meenemen en hun idee over je rijkunsten vragen
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: verkeersinzicht?

Bericht door de rijprof »

De instructeur zei(na de 2de les) wel dat ik voor een 2de les al zeer goed kon rijden.
Vraag hem de volgende keer of je klaar bent om een praktijk-examen af te leggen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie