Rijexamen is afgebroken wegens fout 1ste manoeuvre. Is dit wettelijk ? Heb je niet het recht om het hele parcours tedoe

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Trix

Rijexamen is afgebroken wegens fout 1ste manoeuvre. Is dit wettelijk ? Heb je niet het recht om het hele parcours tedoe

Bericht door Trix »

Praktisch rijexamen gedaan . Bij het eerste manoeuvre 5cm op een klein verhoogd stoeprandje gereden en ik heb onmiddellijk moeten stoppen .ik heb de rest van het examenparcours niet meer mogen afleggen . Kan dit zomaar? Heb ik het recht. Niet ondanks een fout manoeuvre om dit toch nog afteleggen? Ben terug moeten rijden naar het examencentrum zondermeer! Wat kan ik doen?!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijexamen is afgebroken wegens fout 1ste manoeuvre. Is dit wettelijk ? Heb je niet het recht om het hele parcours t

Bericht door GRO »

Kan dit zomaar?
Ja, natuurlijk. Als je ons praktijkboek hebt doorgenomen, zal je gezien hebben dat er wel meer redenen kunnen zijn om het examen te stoppen.
Wat kan ik doen?!
Ook in het praktijkboek staat uitgelegd wat je moest doen onmiddellijk na het examen als je met een beslissing van de examinator niet akkoord gaat.

Ik zou dat boek toch maar eens lezen.
https://www.gratisrijbewijsonline.be/pr ... aktijkboek
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijexamen is afgebroken wegens fout 1ste manoeuvre. Is dit wettelijk ? Heb je niet het recht om het hele parcours t

Bericht door Inazuma »

Trottoir oprijden is standaard "uitgesteld" (gebuisd)
Plaats reactie