een paar vragen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jessica86
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2018, 17:24

een paar vragen

Bericht door jessica86 »

ik doe de 19de februari mijn praktijk in brakel
1ste vraag in welke straten kan je oefenen voor links parkeren
2de vraag heb 2 begeleiders mijn stiefpa en vriend nu kwam ik gisteren aan lichten en stond stil nu hou ik mijn koppeling ingedrukt omdat ik hem in 1ste zet nu zegt mijn stiefpa dat het niet goed is dat ik hem in neutraal moet zetten en dan pas als het groen is hem in 1ste zetten
mijn vriend zegt dat moet je niet doen dus wat is juist
3de vraag zijn er in brakel punten waar je aandachtig moet zijn en sturen ze u in straten waar je niet in mag heb dit voor gehad in aalst
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: een paar vragen

Bericht door de rijprof »

jessica86 schreef: 09 feb 2018, 10:07 ik doe de 19de februari mijn praktijk in brakel
1ste vraag in welke straten kan je oefenen voor links parkeren
éénrichtingsverkeer
2de vraag heb 2 begeleiders mijn stiefpa en vriend nu kwam ik gisteren aan lichten en stond stil nu hou ik mijn koppeling ingedrukt omdat ik hem in 1ste zet nu zegt mijn stiefpa dat het niet goed is dat ik hem in neutraal moet zetten en dan pas als het groen is hem in 1ste zetten
mijn vriend zegt dat moet je niet doen dus wat is juist
Je mag dat kiezen.
3de vraag zijn er in brakel punten waar je aandachtig moet zijn en sturen ze u in straten waar je niet in mag heb dit voor gehad in aalst
Men zal jou nooit een instructie geven om in een verboden richting te rijden. Je moet zelf wel opletten dat je niet altijd rechtdoor mag rijden als dat verboden is. Als men links of rechts afslaan zegt, is dat altijd toegelaten.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: een paar vragen

Bericht door Jozef »

jessica86 schreef: 09 feb 2018, 10:07 2de vraag heb 2 begeleiders mijn stiefpa en vriend nu kwam ik gisteren aan lichten en stond stil nu hou ik mijn koppeling ingedrukt omdat ik hem in 1ste zet nu zegt mijn stiefpa dat het niet goed is dat ik hem in neutraal moet zetten en dan pas als het groen is hem in 1ste zetten
mijn vriend zegt dat moet je niet doen dus wat is juist
Het is geenszins om het even. Je stiefpa heeft gelijk. Zo vermijd je onnodige slijtage van de koppeling.
Plaats reactie