Help

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Umm1997
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2017, 13:53

Help

Bericht door Umm1997 »

Hallo, ik ben vandaag voor de 2e keer gebuisd.

Mijn fout was :
De eximanator zei dat ik op de linkerrijstrook moest gaan, maar toen ik wou gaan was er achter links een auto, ik kon invoegen maar ze begon te roepen en zei dat ik niet naar links mocht omdat er een auto was.

Nu is mijn vraag geld dit ook op het autosnelweg? Als ik de autosnelweg wil inrijden en ik zie een auto op de rechterstrook maar ik ondervind dat ik kan invoegen, moet ik dan invoegen of de auto door laten gaan.( En de auto op de rechterrijstrook is juist achter maar door gas te geven kan ik invoegen)

Bedankt voor het antwoorden, ik zie het niet meer zitten
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Help

Bericht door Jozef »

Je hebt in de cursus geleerd dat je voldoende afstand tot je voorligger moet houden.

Omgekeerd moet je er bij het invoegen of van rijstrook veranderen voor zorgen dat daardoor de afstand tussen jouw wagen en je achterligger niet onvoldoende wordt.

Volhouden, man. Er zijn er hier al velen geweest die meer dan 2 keren het examen hebben moeten afleggen. Dat is geen schande. Ook jij komt hier binnenkort met een grote smiley posten dat je geslaagd bent! :wink:
Umm1997
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2017, 13:53

Re: Help

Bericht door Umm1997 »

Bedankt, ik wil wel volhouden maar mijn théorie vervalt in april
Umm1997
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2017, 13:53

Re: Help

Bericht door Umm1997 »

Ik heb nog een vraag, wat moet ik doen in het geval dat er op het linkerrijstrook meerdere auto's zijn ?
Hoe moet ik van rijstrook veranderen, wat als ik niet heb kunnen invoegen door de vele autos op de linkerrijstrook en ik geraak tot een volle streep dus ik mag niet meer naar links?
Andrea
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2018, 11:15

Re: Help

Bericht door Andrea »

Ik heb 2 keer examen gedaan en niet geslaagd, mijn voorlopig rijbewijs vervaald in april,
ben 42 jaar oud. Perfect kan niemand reden.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Help

Bericht door de rijprof »

Ik heb nog een vraag, wat moet ik doen in het geval dat er op het linkerrijstrook meerdere auto's zijn ?
Wanneer het erg druk is, kan invoegen heel moeilijk zijn. Je kan de pinkers aanzetten en er op hopen dat een hoffelijke bestuurder genoeg ruimte laat en jou laat invoegen of...
als het echt niet kan en er is geen hoffelijke bestuurder mag je nooit iets gevaarlijk doen en rij je maar gewoon rechtdoor.
Een examinator heeft liever dat je rechtdoor rijdt dan dat je gevaarlijke toeren uithaalt.

Vaak hebben beginnende bestuurders het moeilijk om van rijstrook te veranderen omdat ze afstand en snelheid nog niet goed genoeg kunnen inschatten in de spiegels en ook omdat ze te veel vertragen waardoor het snelheidsverschil te groot wordt.

Probeer zo lang mogelijk op gelijke snelheid te blijven met de pinkers aan en hopen op een hoffelijke bestuurder, zo niet rij je gewoon rechtdoor.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Umm1997
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2017, 13:53

Re: Help

Bericht door Umm1997 »

Ook op autosnelwegen? Als ik mij bijvoorbeeld op de afrit wil begeven en op de afrit kan il niet invoegen door meerdere auto's, moet ik dan ook rechtdoor rijden tijdens het examen? Of omgekeerd bij het oprijden van een autosnelweg
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Help

Bericht door Jozef »

Umm1997 schreef: 06 feb 2018, 21:45 Ook op autosnelwegen? Als ik mij bijvoorbeeld op de afrit wil begeven en op de afrit kan il niet invoegen door meerdere auto's, moet ik dan ook rechtdoor rijden tijdens het examen? Of omgekeerd bij het oprijden van een autosnelweg
Zorg er op een autosnelweg voor dat je je uiterlijk 500 meter vóór de afrit al op de rechter rijstrook bevindt, dan zal je vrijwel nooit problemen hebben bij het verlaten van de autosnelweg. Geraak je er toch niet af, dan vooral niet uiterst langzaam op de rechter rijstrook blijven rijden of er stoppen, want dan is het risico enorm groot dat je achteraan aangereden wordt, mogelijk door een vrachtwagen, met katastrofale gevolgen.

Geraak je niet op de autosnelweg, dan heb je wellicht je snelheid niet aangepast aan die van de wagens op de rechter rijstrook of twijfel je teveel om in te voegen. Dan heb je een groot probleem, want verder rijden op de pechstrook mag niet, en vanuit stilstand op de autosnelweg geraken is meestal zeer gevaarlijk. Als het verkeer zo druk is dat je niet op de rechter rijstrook geraakt, stop je op de pechstrook en bel je de politie met de vraag om je te komen helpen.

Probeer om vlot mee te gaan met de stroom van het verkeer.

Omdat vele bestuurders te weinig afstand houden en weinig tegemoetkomend zijn, is er soms wat psychologische oorlogsvoering vereist: doe alsof je gaat invoegen door uit te wijken, doch wees wel bereid om eraan te verzaken als het daardoor tot een aanrijding zou komen.
Plaats reactie