Met of zonder gps examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Hamster
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2018, 09:12

Met of zonder gps examen

Bericht door Hamster »

Hoi,

Ik ben nog aan het twijfelen of ik het examen met of zonder gps zal doen. Ik wou daarom even horen hoe het eraan toe ging bij diegenen die er al ervaring mee hebben. Is zonder gps rijden gemakkelijk te doen? Want er zijn toch niet overal richtingaanwijzers te zien. Toch zeker niet in de meeste kleine straten. Hoe weet je dan of je de juiste richting volgt als je niet altijd een bord ziet?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Met of zonder gps examen

Bericht door GRO »

Als je GPS hebt, waarom zou je die dan niet gebruiken?
DWB
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 aug 2017, 18:34

Re: Met of zonder gps examen

Bericht door DWB »

Hierop aansluitend: hoe verloopt dit onderdeel in de praktijk? Stel, ik rij zonder gps. Zal de examinator me iets vragen in de trant van “rij naar deze stad/dit dorp”, "rij naar deze of gene kerk" of “rij naar deze of gene straat”? Hoe gedetailleerd is dat?

Wel of geen gps, ik zou zeggen: wat je zelf het liefst hebt. Ik hou niet erg van gps, het leidt de aandacht af. Maar ik weet gewoonlijk sowieso wel hoe ik ergens naartoe moet rijden. In een onbekende streek is dat natuurlijk een ander verhaal.
Danferno
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2018, 14:02

Re: Met of zonder gps examen

Bericht door Danferno »

In mijn geval moest de begeleidende persoon gewoon het adres van het examencentrum ingeven. Heel chill.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Met of zonder gps examen

Bericht door de rijprof »

Ik hou niet erg van gps, het leidt de aandacht af.
Klopt, als je het niet gewoon bent. Je mag altijd vragen om te rijden op wegwijzers. De examinator zal je vragen om een richting te volgen op basis van wegwijzers gedurende een 10 tal minuten. Bv. volg de richting Antwerpen, Brussel, Gent, enz. Na een 10 tal minuten geeft de examinator opnieuw de richting aan.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Hamster
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2018, 09:12

Re: Met of zonder gps examen

Bericht door Hamster »

Ik vind ook dat een GPS nogal afleidt. Ik ga het dus ook zonder GPS doen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Met of zonder gps examen

Bericht door Jozef »

En je zult het maar voorhebben dat de GPS zegt: "Indien mogelijk parkeren, want ik moet van jouw rijstijl kotsen". :lol:
Coolvision
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 nov 2015, 06:11
Locatie: Oostende

Re: Met of zonder gps examen

Bericht door Coolvision »

Een GPS kan je een verboden richting insturen...!! bvb tijdens werkzaamheden of een nieuwe verkeers-situatie die nog niet is aangepast in je GPS...
Dan is het de bedoeling dat je de GPS indicatie niet volgt......
Borden zijn aan te raden voor je examen.

Indien je de GPS gebruikt, stel hem dan in op "snelste route"
Indien je "kortste route" instelt, ga je door kleine straatjes geleidt worden....
Hamster
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2018, 09:12

Re: Met of zonder gps examen

Bericht door Hamster »

Coolvision schreef: 12 feb 2018, 18:04 Een GPS kan je een verboden richting insturen...!! bvb tijdens werkzaamheden of een nieuwe verkeers-situatie die nog niet is aangepast in je GPS...
Dan is het de bedoeling dat je de GPS indicatie niet volgt......
Borden zijn aan te raden voor je examen.

Indien je de GPS gebruikt, stel hem dan in op "snelste route"
Indien je "kortste route" instelt, ga je door kleine straatjes geleidt worden....
Ik vond het volgen van borden heel gemakkelijk en raad het ook aan voor het examen.
Het zelfstandig rijden was bij mij overigens vrij kort.
Plaats reactie