Aantal vraagjes over praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Anonym
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2018, 15:47

Aantal vraagjes over praktijkexamen

Bericht door Anonym »

Hallo iedereen

Ik ben van plan om over 2 weekjes mijn praktijkexamen te doen voor de auto. Maar ik heb nog een aantal vraagjes.
Mijn eerste vraag is : welk uur raden jullie me aan om het examen af te leggen? Ik heb nu een afspraak om 10u50.

2de vraag: Krijg je veel plaats bij manoeuvres? Sommige zeggen dat ze een straat aan plaats krijgen, sommige zeggen dan weer iets anders. En krijg je veel tijd om deze uit te voeren?

3de vraag: mag je gekruist sturen? Bij scherpere bochten vind ik het moeilijk om door te geven. Ook manoeuvres is het vrij onhandig. Bij normale bochten gebruik ik natuurlijk de doorgeef techniek.

4de vraag : hoe worden de manoeuvres bepaalt? Vrienden van me zeggen dat je papiertjes moet trekken maar ik lees ook dat de examinator gewoon zegt welke. En zijn er manoeuvres die je sowieso moet doen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :D :D

Alvast bedankt!!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Aantal vraagjes over praktijkexamen

Bericht door de rijprof »

Ik heb nu een afspraak om 10u50.
Best rustig. 's Nachts worden er geen examens afgenomen. :mrgreen:
Krijg je veel plaats bij manoeuvres?
Meestal wel. Minimumparkeerplaats is 2 meter méér dan jouw eigen auto, maar meestal is dat veel meer.
mag je gekruist sturen?
Jij bedoelt 'overnemen', dat mag natuurlijk. Heel even gekruist tijdens het overnemen is geen probleem. Het is zelfs een aan te raden stuurtechniek.
Gekruist met de handen aan het stuur blijven rijden, mag vanzelfsprekend niet.
zie: www.derijprof.be/rijtech/sturenovernemen.mp4
hoe worden de manoeuvres bepaald?
Via een nummer dat nog eens in de computer ad randum wordt herrekend om elk toeval uit te sluiten.
En zijn er manoeuvres die je sowieso moet doen?
Meestal 1 van de 4 parkeermanoeuvres + of keren, of achteruit rijden.
Zie www.derijprof.be/manoeuvres.htm

Algemene tips: www.derijprof.be
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie