auto esp/asr foutmelding

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
abdoulaye
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2018, 20:06

auto esp/asr foutmelding

Bericht door abdoulaye »

Ik heb binnen enkele dagen mijn examen maar onze auto heeft nu al een tijdje soms een melding met : esp/asr storing en ook nog een icoontje van de motor . als ik de auto uitschakel en terug aandoe gaat het weg maar komt het na een tijdje terug . Onze auto rijdt wel perfect, mogen we hiermee het examen afleggen ?
graag een snel een antwoord aub
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: auto esp/asr foutmelding

Bericht door GRO »

De algemene regel is dat de auto waarmee je examen aflegt in orde moet zijn.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: auto esp/asr foutmelding

Bericht door Inazuma »

GRO schreef: 23 jan 2018, 03:39 De algemene regel is dat de auto waarmee je examen aflegt in orde moet zijn.
De algemene regel is dat de auto waarmee je op de openbare weg komt, in orde moet zijn.


Als de examinator het in de gaten krijgt, kan het examen gedaan zijn ...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: auto esp/asr foutmelding

Bericht door Jozef »

Ja ja, de auto rijdt perfect, en met twee veiligheidsinrichtingen (ASR en ESP) die problemen hebben, zal het niet lang meer duren vooraleer hij perfect tegen een boom knalt.

Op de koop toe verbruikt en vervuilt je auto te veel omdat er ook nog een probleem met het motormanagement is. En dan maar lage emissiezones invoeren.

En dat alles is zo al "een tijdje"... als er een geel controlelampje brandt, is het wel de bedoeling dat je het probleem onverwijld laat verhelpen. Maar op het examen ga je natuurlijk zeggen dat die controlelampjes pas 5 minuten vóór je daar aankwam gaan branden zijn, ik ken zulke sjarels met hun trukken van de foor.
Anaïs
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2018, 16:54

Re: auto esp/asr foutmelding

Bericht door Anaïs »

Ik wil niet vervelend doen maar wanneer is de auto voor de laatste keer door de autokeuring geweest? Als je een bewijs kunt afgeven dat de auto perfect in orde is moet dat toch geen probleem zijn? Als de autokeuring lang geleden is moet je misschien snel een afspraak maken? Althans veel succes met de examen!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: auto esp/asr foutmelding

Bericht door Inazuma »

Anaïs schreef: 23 jan 2018, 17:42 Ik wil niet vervelend doen maar wanneer is de auto voor de laatste keer door de autokeuring geweest? Als je een bewijs kunt afgeven dat de auto perfect in orde is moet dat toch geen probleem zijn? Als de autokeuring lang geleden is moet je misschien snel een afspraak maken? Althans veel succes met de examen!
Autokeuring heeft er niets mee te maken.
Autokeuring is een keuring op dàt moment, en énkel dàt moment.
Het is absoluut geen garantie dat je auto een (of 2) jaar lang probleemloos is ...
Plaats reactie