Theorie-examen vervalt in mei 2018

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast22

Theorie-examen vervalt in mei 2018

Bericht door Gast22 »

Hallo!

Ik geraak even niet meer wegwijs in de regeling: ik ben momenteel in het bezit van een voorlopig rijbewijs 36M, dat in mei 2018 vervalt. Ik behaalde het dus in 2015.
Ik ben ondertussen rijles aan het volgen en het ziet ernaar uit dat ik over een maandje mijn 20u behaald heb en dus een VR 18M zou krijgen (als ik mijn rij-instructeur goed begrepen heb).

Ik ben echter helemaal niet zeker of ik eind april dan al klaar ben voor mijn praktijkexamen als ik pas in februari mijn 20u heb behaald. Langer wachten lijkt me dus niet slecht.
Zoals ik het begrijp, moet ik dan opnieuw een theorie-examen afleggen, want ik heb een geldig theorie-examen nodig voor het afleggen van mijn praktijkexamen, right? Wanneer kan ik dit theorie-attest dan behalen? Kan dat pas na het vervallen van mijn huidige theorie-examen?

Ik heb al ontzettend veel aan jullie website gehad, bedankt!
Fijne dag verder :)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theorie-examen vervalt in mei 2018

Bericht door Inazuma »

Dat kan je altijd doen.
Uiteraard wel voor het praktische examen als je dat examen doen nadat de theorie vervallen is (na 3 jaar) :wink:

Theorie hoeft niet meer geldig te zijn om met een voorlopig rijbewijs B rond te rijden.


Theorie moet minder dan 3 jaar geleden zijn om je rijbewijs te kunnen omwisselen :!:

Omwisselen rijbewijs binnen de geldigheidsperiode van je huidige voorlopige rijbewijs :!:
Plaats reactie