Slagen met automatische

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Peppermint16

Slagen met automatische

Bericht door Peppermint16 »

Dag iedereen,

Ik heb een paar vraagjes..

Heb al bijna 1 jaar mijn voorlopig rijbewijs maar nog niet kunnen oefenen. ( Doe het met begeleiders maar ze hebben nog geen tijd voor me gemaakt :-/ )
Vroeg me daarom af of ik ook met mijn mama kan leren rijden, zelfs als ze niet als begeleider ondergetekend heeft.

Vraag 2 : Ik wil zo snel mogelijk leren rijden. Ben daarom op zoek naar een eigen auto. Wat als ik een automatische koop en daarmee oefen. Kan ik dan nog altijd een rijbewijs behalen? Indien wel, wat als ik later naar manueel wil overschakelen? Moet ik ook mijn theorie opnieuw doen of enkel mijn praktijk, met een andere auto dan ?

Vraag 3: Wat gebeurt er ook weer als ik voor mijn praktijk faal? 🤔 Verplichte rijlessen was het eh, 9
of ben ik mis ? 🤔

Bedankt voor het mee denken! 🤗
Peppermint16

Re: Slagen met automatische

Bericht door Peppermint16 »

Oja, ben sowieso van plan pm zo'n VAB test te doen voor ik een officieele praktijkexamen doe.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Slagen met automatische

Bericht door GRO »

vRAAG 1.
Je mag enkel leren rijden met de begeleiders die op je VR staan.
Als er een begeleider op genoteerd staat, die geen tijd heeft, dan kan je hem laten schrappen en iemand anders in de plaats nemen.
Je mag maximaal 2 begeleiders tegelijkertijd hebben.

VRAAG 2
Als je een rijbewijs heb met code dat je examen afgelegd hebt met automatsche versnelling, mag je daarmee alleen rijden.
Wil je nadien met een wagen met manuele versnelling rijden, moet je opnieuw praktijkexamen doen.

VRAAG 3
2 x niet slagen voor praktijk is verplicht 6 uur praktijkles volgen.

Alle vragen die je hier gesteld hebt, staan uitgebreid besproken in ons praktijkboek
https://www.gratisrijbewijsonline.be/pr ... aktijkboek
Plaats reactie