3 x niet geslaagd voor praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Stella-

3 x niet geslaagd voor praktijkexamen

Bericht door Stella- »

Hey iedereen,

Ik moet mijn verhaal even kwijt. Ik ben een 22 jarige studente, die thuis in een financieel moeilijke situatie zit.
Vader is al erg lang uit the picture, moeder heeft geen rijbewijs of kan niet rijden. Verder niemand die lang genoeg zijn of haar rijbewijs heeft om mij te helpen. Een ware struggle.

Ik heb 1,5 jaar geleden 20 uur rijles genomen bij VAB, dit was voor mij een enorme kost die we thuis serieus voelden.
Ik deed het best goed, en mijn eerste praktijk examen ging ook wel goed (Gent), maar de examinator zei dat ik toen nog te veel rechts aan het rijden was en dat mijn remtechniek niet zo goed was. Iets met ecologisch rijden ook? Manouvres, voorrang,... verder perfect

Ik heb hierna wegens gebrek aan financieën (en schrik) even gewacht om terug het avontuur aan te gaan, ik heb 4 lessen genomen bij een andere rij-instelling op aanraden van een kennis.

Ik heb toen een tweede keer (ditmaal volgens de nieuwe regeling) mijn examen gedaan, maar wegens enorme zenuwen heb ik 7 (!) minuten gedaan over het achterwaarts in parkeren... Iets waar ik in de lessen nooit problemen mee had... Ik was de wereld rondom me even vergeten van de stress en had een fietser die langs me reedt niet gezien. Mijn rij-instructeur verzekerde me dat het de 3de keer zeker zou lukken.