rijexamen binnenkort

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Anaïs
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2018, 16:54

rijexamen binnenkort

Bericht door Anaïs »

Ik heb binnenkort mijn rijexamen. IK heb eerst met mijn vader leren rijden. Nu heb ik al een aantal lessen met de rijschool achter de rug.... Alleen ik wordt erg zenuwachtig van mijn rijinstructeur en die gaat ook bij mij aanwezig zijn op mijn examen. Omdat ze zo zenuwachtig stressd dit me en dan maak ik fouten.

Het is niet dat ze roep ofzo maar ze heeft bv een keer teer me gezegt "zeg Anaïs kun je wel rijden?" Wat ze ook regelmatig zegt "Maar Anaïs ik heb al eerder gezegd dat je eerst versneld voor je inhaalt.(op snelweg) " Terwijl ik met haar hiervoor een keer op de snelweg ben gegaan. EN toen had ik niet ingehaald...

Ik heb eigenlijk meer stress voor de rijinstructeur dan de examinator. Iemand tips om mijn stress te verminderen. :?:
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: rijexamen binnenkort

Bericht door GRO »

Beste,
Je mag altijd in de rijschool vragen om een andere lesgever. Jij bent de klant. Jij betaalt.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: rijexamen binnenkort

Bericht door Jozef »

Ik zou van die dame niet zenuwachtig worden.

Lesgeefster: "Zeg Jozef, kun jij wel rijden?"
Jozef': "Als U denkt van niet, zou U dan zo lief willen zijn het mij te leren?"

Lesgeefster: "Maar Jozef ik heb al eerder gezegd dat je eerst versneld voor je inhaalt."
Jozef: "Zeer goed, dat is een toepassing van het herhalingsprincipe dat U in de cursus didactiek geleerd heeft."
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijexamen binnenkort

Bericht door Inazuma »

Anaïs schreef: 03 jan 2018, 17:20 "zeg Anaïs kun je wel rijden?" Wat ze ook regelmatig zegt "Maar Anaïs ik heb al eerder gezegd dat je eerst versneld voor je inhaalt.(op snelweg)
Instructrice wisselen
Desnoods rijschool (of rijschool-kantoor als het een groep is) wisselen.

Je komt bij haar leren rijden
Zij hoort te weten wat je kan, nog niet goed kan, ... en er naar te werken dat je dat wel kan.

Opmerkingen dat een leerling-bestuurder niet kan rijden (want dat is de teneur als je dat zo in vraag stelt) zijn demotiverend, en ondermijnen jouw vertrouwen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: rijexamen binnenkort

Bericht door de rijprof »

"zeg Anaïs kun je wel rijden?"
Dan kun je antwoorden:"Nog niet perfect, daarom hoop ik dat je het mij kunt leren." :wink:

Ik denk dat je beter zoekt naar iemand anders. Iemand met zulke opmerkingen faalt in eigen kunnen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: rijexamen binnenkort

Bericht door Jozef »

Wie weet hoe lang het geleden is dat een man die vrouw gezegd heeft dat haar kapsel haar goed staat en ze een mooie blouse aan heeft. Als je haar dat zegt, zal ze wel vriendelijker zijn. :D
Anaïs
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2018, 16:54

Re: rijexamen binnenkort

Bericht door Anaïs »

Ik heb nog drie nieuwe lessen aangevraagd voor het examen om me voor te bereiden. En als rijinstructeur heb nu een man waar ik al les van gehad heb. (2X) En bij hem voel ik me meer op mijn gemak waardoor ik beter op het verkeer kan letten. Wat goed is toch.
NU kijk ik meer uit naar dat examen dan dat ik tegenop zit.
Een vast rijbewijs? Hier we goooooo
:D
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: rijexamen binnenkort

Bericht door de rijprof »

Blij om dit te horen, veel succes en behoud jouw positieve ingesteldheid :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie