Voorrang en zebrapad !!!!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Umm1997
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2017, 13:53

Voorrang en zebrapad !!!!

Bericht door Umm1997 »

Hallo, als ik soms voorang moet verlenen wanneer er haaietanden zijn, is er juist ervoor een zebrapad, als ik voor de zebrapad stop dan heb ik geen zicht op de bestuurders die van links komen. Ik ben dus verplicht om op het zebrapad te stoppen om genoeg zicht te hebben, ik doe dit wanneer er geen voetgangers zijn, ben ik gebuisd als ik dit doe op het praktijkexamen?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Voorrang en zebrapad !!!!

Bericht door Jozef »

Dat zal niet fout gerekend worden, want je kunt het gewoon niet anders doen. Je kunt immers niet tegen de examinator zeggen: "Ga daar eens op de hoek staan en doe me teken als de voorrangsweg vrij is".
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Voorrang en zebrapad !!!!

Bericht door GRO »

Zoals Jozef schrijft, kan je in sommige gevallen niet anders.

Iets anders is bijvoorbeeld wanneer je in een file rijdt en de auto voor jou, die net OVER een oversteekplaats gereden is, vertraagt weer. Dan mag jij niet OP die oversteekplaats stoppen.
Wegcode Artikel 40ter 5de alinea schreef:"Hij mag een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op die oversteekplaats zou moeten stoppen."
Umm1997
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2017, 13:53

Re: Voorrang en zebrapad !!!!

Bericht door Umm1997 »

Bedankt
Plaats reactie