Voorlopig rijbewijs vervallen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Richard dm
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017, 21:11

Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door Richard dm »

Beste,
Ik heb reeds 6 u rijschool gevolgd na 2 keer niet geslaagd te zijn voor rijbewijs B. Ik wou mijn derde keer dan na die 6 u en veel oefenen afleggen, maar blijkbaar was mijn theorie vervallen terwijl mijn voorlopig nog enkele maanden geldig was. Dus om de derde poging te kunnen doen moest ik het theorie opnieuw doen. Ik was geslaagd 50/50. Nu is er bijna geen plek meer de komende maand om mijn derde poging te doen nog voor dat mijn voorlopig vervalt.

Nu is mijn vraag.

Moet ik om een nieuw voorlopig rijbewijs te ontvangen opnieuw mijn theorie doen en ook nog eens daarop 6u rijschool??

Alvast bedankt!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door de rijprof »

Als jouw voorlopig rijbewijs vervalt, moet je 3 jaar (!) wachten vooraleer je een nieuw kunt bekomen.
Tussenoplossing met vervallen rijbewijs (je mag dan niet meer met een privé-auto oefenen noch examen afleggen) is minstens 6 uur rijschool volgen en examen afleggen met een rijschoolauto + instructeur.

Misschien kun je ook eens rondbellen naar rijscholen in jouw buurt vóór dat jouw rijbewijs vervalt. Rijscholen hebben soms nog examens en vragen meestal minstens 2 uur les er voor.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
De potter David
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2017, 08:24

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door De potter David »

Ik moest normaal vandaag mijn examen doen maar door het weer is het niet doorgegaan maar mijn rijbewijs is maar geldig tot 24December kan ik Dan nog een examen doen moet ik dat Dan doen met de rijschool of kan ik Dat verlengen.
Plaats reactie