GOCA Test

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lexi007
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2017, 20:56

GOCA Test

Bericht door Lexi007 »

Ik moet morgen mijn rijexamen afleggen en zo blijkt ook een GOCA test.
Ligt het aan mij of zijn de filmpjes niet altijd even duidelijk?

Heeft iemand problemen ondervonden met de test?
Komen de filmpjes op het examen overeen met deze test filmpjes?: https://mijnrijbewijs.eu/risicoperceptietest

Hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Lexi007
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2017, 20:56

Re: GOCA Test

Bericht door Lexi007 »

Hier moet toch IEMAND iets over kunnen zeggen, hup hup!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: GOCA Test

Bericht door de rijprof »

Interessant! Zijn dat de échte?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Abc123

Re: GOCA Test

Bericht door Abc123 »

Ik heb vorige week mijn examen gedaan, had 8 op 10 voor de GOCA test.
Ik had ook die site gevonden vooraf, het is eens handig om te bekijken om te zien of je vanalles kunt zien gebeuren op de weg in verschillende spiegels tegelijk, maar neem het resultaat dat je daar krijgt maar met een korreltje zout. De eerste keer had ik daar 0 en de andere keer kreeg ik plots 200%. Volgens mij zit daar toch een fout in dat systeem... Na 2x die oefening te doen heb ik dus gezegd van, laat maar, hier krijgt ge enkel stress van.

Dan op t examen de test gedaan en dat ging vlot, bij enkele filmpjes merkte ik dat er maar 1 juist antwoord was. Je gaat telkens een filmpje krijgen, dan 4 opties voor t antwoord, met minimum 1 juist antwoord. Er zijn 5 filmpjes. Je hebt echt wel lang genoeg om te antwoorden, want eerst gaat die vervloekt trage robotstem nog telkens de vraag en mogelijke antwoorden voorlezen en dat duurt een eeuwigheid haha. Let op, 't is met giscorrectie, als je het niet zeker bent, niet op klikken. Gewoon goed opletten en in die spiegels kijken. Bij veel vragen was er een optie met bvb "Er reed een vrachtwagen achter mij" of "er reed een bus achter mij", dus goed kijken wat soort voertuig achter u rijdt. Zorg verder dat je vooral ziet wat er zich voor je afspeelt, ik herinner me nog dat je bvb moest aangeven dat je een fietser had gezien die rechts voor je reed, dat je moest zien dat de bus voor je zijn 4 pinkers had aangezet, dat er ook een fiets op de rotonde reed, voetganger aan zebrapad, dat soort dingen.

Ik had vooraf hier op t forum gelezen dat "je die test echt niet mag onderschatten", maar neem dat dus maar met korreltje zout, ik ben geen genie en ik vond het echt wel meevallen.
Coolvision
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 nov 2015, 06:11
Locatie: Oostende

Re: GOCA Test

Bericht door Coolvision »

Je kan ook niet gebuisd zijn door die Risico-Perceptie-Test.
Je kan wel gebuisd zijn voor deze test : vanaf een 6/10 is goed.
Alles daaronder is gebuisd voor de test, maar dat geeft je maar een kleine fout (voorbehoud), die meetelt voor je praktijkexamen op de weg.
Dus niet panikeren als je er niets van terecht bracht.
De uitslag ken je ook maar pas na het praktische examen. Ook de examinator heeft geen weet van de uitslag van de RP-test tijdens je praktische examen.
De test ziet er zo uit : https://www.youtube.com/watch?v=nprriw-Fuak
Sethzor
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2017, 11:26

Re: GOCA Test

Bericht door Sethzor »

Examinator weet de uitslag weldegelijk. Tenzij de test na het examen wordt afgenomen.
Laatst gewijzigd door Sethzor op 20 nov 2017, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie