Uitrijden parking

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
natasjamey
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 apr 2017, 13:40

Uitrijden parking

Bericht door natasjamey »

Hallo allemaal

Hoe kan je vlot achteruit rijden bijvoorbeeld parking en dan vlot vertrekken? Wat is de juiste en makkelijkste handeling?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Uitrijden parking

Bericht door Jozef »

Hoe sta je geparkeerd? Met een auto vóór en achter jou? Of met een auto links en rechts naast jou?
natasjamey
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 apr 2017, 13:40

Re: Uitrijden parking

Bericht door natasjamey »

Bijvoorbeeld auto links en rechts naast u.

Bij mij duurt da een eeuwigheid eer ik vertrokken ben
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Uitrijden parking

Bericht door Jozef »

natasjamey schreef: 17 aug 2017, 10:27 Bij mij duurt da een eeuwigheid eer ik vertrokken ben
Wat doe je dan gedurende al die tijd?

Je moet toch alleen maar blijven kijken of je niemand gaat hinderen of in gevaar brengen en langzaam recht achteruit rijden. Afdraaien naar rechts kun je pas als de voorkant van jouw auto de achtertkant van de links van jou geparkeerde auto voorbij is, en vice versa voor afdraaien naar links.

Dit in de veronderstelling dat je voorwaarts de parkeerplaats opgereden bent. Als je de parkeerplaats achterwaarts opgereden bent, dan is het nog eenvoudiger, dan moet je alleen maar blijven kijken of je niemand gaat hinderen of in gevaar brengen en langzaam recht vooruit rijden. Je kunt dan afdraaien zodra het midden van de wielbasis (de afstand tussen het midden van vóór- en achterwiel) de achterkant van de naast jou geparkeerde wagen voorbij is.
natasjamey
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 apr 2017, 13:40

Re: Uitrijden parking

Bericht door natasjamey »

Maar ik hinder niemand. Daar let ik op. Maar tijd tussen achteruit rijden en vooruit vertrekken duurt te lang na mijn goesting da gaat niet in 1 beweging
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Uitrijden parking

Bericht door Jozef »

In één beweging gaat dat inderdaad niet. Na het achteruit rijden moet je stoppen en van achteruit naar 1ste versnelling schakelen. Pas dan kan je vooruit rijden.

Doe dat schakelen ook netjes, probeer het niet in één beweging te doen. Pook mooi recht naar neutraal brengen, zijwaarts naar de lijn van 1ste en 2de versnelling laten komen, en dan mooi recht naar 1ste versnelling brengen.

Haast en spoed is zelden goed,
behalve als men vliegen vangen moet. :wink:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Uitrijden parking

Bericht door de rijprof »

Jozef schreef:Haast en spoed is zelden goed,
Inderdaad, waarom moet het allemaal zo snel-snel? Doe het gewoon rustig aan en vooral kijk goed uit. Liever een seconde langer en zorgvuldig schakelen dan stilvallen :idea: .
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
natasjamey
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 apr 2017, 13:40

Re: Uitrijden parking

Bericht door natasjamey »

Ooooooo gelle maakt mij de gelukkigste mens ter wereld 😀
Ik dacht echt dat dat moest rap rap vertrekken.

Dank u wel voor de tips
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Uitrijden parking

Bericht door Jozef »

natasjamey schreef: 18 aug 2017, 10:57 Ik dacht echt dat dat moest rap rap vertrekken.
Neen neen, het is zoals met je vriendje: je kunt er beter wat langer van genieten.

En als er ene het op zijn zenuwen krijgt, dan denk je maar: "Nog even geduld, mijn pijp is bijna gevuld".
natasjamey
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 apr 2017, 13:40

Re: Uitrijden parking

Bericht door natasjamey »

:lol:
Plaats reactie