Nieuwe manoeuvres

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Nicco
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2016, 17:39

Nieuwe manoeuvres

Bericht door Nicco »

Hey allemaal, ik ben 2 maanden geleden mijn praktijkexamen gaan afleggen en was gebuisd. Mijn volgende examen is over een dikke maand dus moet ik natuurlijk ook de nieuwe manoeuvres leren. Ik ben hier al vrij goed in, maar ik heb hierover nog enkele vraagjes :

1. Bij het vooruit in een vak parkeren, mag ik dan direct mijn bocht breed nemen en tussen de 2 auto's parkeren of moet ik dit op een andere manier aanpakken ? Is het op het examen tussen 2 auto's of gewoon voor/achter 1 auto met plaats op de naburige vakken ?

2. Bij het achteruit in een vak parkeren, hoe moet/mag je hieraan beginnen ? Ik zie 2 opties: je ongeveer diagonaal tov de weg naast de auto plaatsen en dan sturen (wat alle ervaren chauffeurs doen eigenlijk, denk ik) ; je loodrecht tov de auto plaatsen en dan sturen. Mogen beide manieren op het examen ? Is dit ook tussen 2 auto's of enkel achter 1 auto ?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Nieuwe manoeuvres

Bericht door de rijprof »

http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Nieuwe manoeuvres

Bericht door Gast »

Hoi, ik moet de filmpjes nog bekijken, maar is het voldoende om bij het voor- en achterwaarts parkeren tussen de lijnen te staan of moeten de banden ook evenwijdig lopen met de lijn.
Hoe oefen je dit het beste? Ik heb kegels , maar ik zie deze niet meer in mijn spiegels wanneer ik achteruit rij. En hoe oefen je het beste het achteruit rijden? Is dit voldoende dat je de straat volgt eventueel naast geparkeerde auto's of moet dit loodrecht achteruit zijn. De rijscholen hadden vroeger zo'n oefenterrein (nu waarschijnlijk nog), maar hoe kan je dit best inoefenen als je enkel met vrije begeleiding leert rijden?
Gast

Re: Nieuwe manoeuvres

Bericht door Gast »

Enig idee iemand hoe je de nieuwe manoeuvres best kunt oefenen en vooral waar?
Plaats reactie