Vraagje na slagen praktijk examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sammy96

Vraagje na slagen praktijk examen

Bericht door Sammy96 »

Beste,

Ik ben gisteren geslaagd voor mijn praktijk examen! En heb morgen mijn rijbewijs hoogstwaarschijnlijk. Maar moet ik dit nu aangeven eerst bij de verzekering voor ik alleen mag rijden?

Groeten
Sam
Slughy

Re: Vraagje na slagen praktijk examen

Bericht door Slughy »

Hey Sam,

Dat hangt er vanaf.

In het geval je eens sporadisch met de auto van je ouder(s) zal rijden hoeft dit niet onmiddellijk.

Echter wil je regelmatig rijden (bv dagelijks mee naar school/werk pendelen) of met je eigen wagen rijden is het nodig de verzekering in te lichten.

Vermits je een nieuwe bestuurder bent zal de verzekeraar zijn risico hoger inschatten en dus de premie willen bijstellen.

groeten
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vraagje na slagen praktijk examen

Bericht door Stefan Peeters »

Je kan best aan de verzekering laten weten dat je af en toe de wagen van je ouders gebruikt. Dat heeft normaal gezien geen gevolgen voor de premie, maar moest je iets voorhebben kan nooit gezegd worden dat ze niks wisten.

Wanneer je die auto (of een andere) echt wel geregeld gebruikt kan je dat best ook melden, dan zet men jou als gewone bestuurder op het contract. Dat heeft dan wel gevolgen voor het te betalen tarief maar is nog altijd beter dan achteraf voor de schade zelf mogen opdraaien omdat de verzekering niet wist dat je de gewone bestuurder was.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie