6 uur rijles na 2 keer niet geslaagd, mag je daarna alleen rijden?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Stresskip

6 uur rijles na 2 keer niet geslaagd, mag je daarna alleen rijden?

Bericht door Stresskip »

Hallo allemaal, zoals m'n naam zegt ben ik echt een stresskip.

Ik rij zo goed als perfect wanneer ik met m'n begeleider op de baan ben maar vanaf ik het examen ga afleggen heb ik een volledig andere rijstijl.
Vandaag ben ik wel degelijk onterecht gebuisd, en ik weet het; het word veel gezegd dat het onterecht is maar dit keer was het duidelijk wel zo.
2 opmerkingen: De examinator zei dat het geen zone 30 is dus dat ik te traag rijd, dus ik ga naar de 50 en dan OEPS! op het einde van de baan zie je toch duidelijk een bord met 'einde zone 30'
dus ookal zei ze dat het er geen zone 30, kreeg ik een opmerking dat ik te traag reed TERWIJL er DUIDELIJK een bord stond zone 30 en einde zone 30. Wat een zever.
2e fout waardoor ze mij niet slaagde is omdat ik te dicht tegen andere auto's reed. Kon ook niet echt anders want het waren smalle banen met 2-richtingsverkeer en ik kon niet anders dan op zij gaan dichter tegen de geparkeerde auto's.
Achja so be it.

Nu is mijn vraag; als je nu 6 uur rijles volgt na 2 keer niet geslaagd, mag je daarna alleen rijden zonder begeleider? Want ik zag op de website van vdab dat het type voorlopig rijbewijs 'alle types' is.

Thanks!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 6 uur rijles na 2 keer niet geslaagd, mag je daarna alleen rijden?

Bericht door Benny Stinkens »

Stresskip schreef:De examinator zei dat het geen zone 30 is dus dat ik te traag rijd, dus ik ga naar de 50 en dan OEPS! op het einde van de baan zie je toch duidelijk een bord met 'einde zone 30'
dus ookal zei ze dat het er geen zone 30, kreeg ik een opmerking dat ik te traag reed TERWIJL er DUIDELIJK een bord stond zone 30 en einde zone 30. Wat een zever.
Ben je zeker dat je het bord begin zone 30 duidelijk gezien hebt. :?:
Meestal gebeuren zo een situaties als er in het begin een elektronisch bord zone 30 staat wat niet aan staat. :idea:
Dan is het vrij normaal dat je een (vast) eind bord zone 30 tegenkomt terwijl je op dit moment niet in een zone 30 was.
Stresskip schreef:Nu is mijn vraag; als je nu 6 uur rijles volgt na 2 keer niet geslaagd, mag je daarna alleen rijden zonder begeleider? Want ik zag op de website van vdab dat het type voorlopig rijbewijs 'alle types' is.
Je mag alleen maar alleen rijden als je 20u gevolgd hebt in een erkende rijschool en je een bekwaamheidsattest gekregen hebt. :!:
Als je reeds 14u gevolgd heb en je nu dus 6u moet bijnemen o.w.v. 2 x niet slagen, geraak je aan 20u :idea:
Maar dan nog moet je in het bezit zijn van het bekwaamheidsattest.
Je moet dan ook van voorlopig rijbewijs veranderen natuurlijk.
Stresskip schreef:Want ik zag op de website van vdab dat het type voorlopig rijbewijs 'alle types' is
Ik neem aan dat je VAB bedoeld en niet VDAB :?:
Waarschijnlijke heb je dit verkeerd gelezen of er klopt iets niet op deze site. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Stresskip

Re: 6 uur rijles na 2 keer niet geslaagd, mag je daarna alleen rijden?

Bericht door Stresskip »

Ja sorry, ik bedoelde VAB. Geen idee waar ik met m'n gedachten zat.
En het was geen elektronisch bord :p , ik weet dat als ze niet brandden hoef je geen 30 te rijden. Maar het was een gewoon bord. Zelfs m'n begeleider had het opgemerkt.
Maar achja het is nu eenmaal gebeurd, volgende keer beter!
Dankje voor de uitleg.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 6 uur rijles na 2 keer niet geslaagd, mag je daarna alleen rijden?

Bericht door de rijprof »

Eventjes te raag rijden zal niet de reden geweest zijn van jouw uitsel.
Rakelings en ongecontroleerd aan te hoge snelheid naast geparkeerde auto's rijden zal veel zwaarder doorwegen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie