Klacht indienen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Thomasg

Klacht indienen

Bericht door Thomasg »

Beste , ben voor de 2de keer gebuisd op mijn rijexamen moet nu dus les gaan volgen (6uur).
Nu ben ik het helemaal niet eens met de vaststellingen van de examinator.

2de rit(fouten) :

2 plaats op de openbare weg : voorbehoud
2/1.00 rechts houden
-5 richtingsverandering : voorbehoud
5/3.00 uitwijken al vereist
6 voorrang : onvoldoende
6/6.00/ borden b 1-5 (m 9-10)
6/6.00/1 B1
10 defensief rijden : onvoldoende
10/5.00 richtingsverandering
10/6.00 voorrang
10/8.00 snelheid en verkeersinzicht

Einde van examen :
De examinator zei dat ik goed en vlot gereden had. Hij zei direct dat ik niet geslaagd was.
Ik had bij een straat waar dat ik voorrang van rechts moest geven " te vroeg gekeken" vervolgens zei hij als er een auto uit kwam ik hem niet gezien had.
De fout van de plaats op de rijbaan geef ik toe.
En het uitwijken ook.
Ik heb nergens te snel gereden en toch krijg ik hier een fout tegen bij 10/8.00 ??
Richtingsverandering : ik heb altijd gepikt goed in de spiegels gekeken ?,,
en de fout van de voorrang waarom wordt dit 2 x als fout opgeschreven ??

Ik kon dus echt niet beter rijden dan vandaag alles ging vlot alle manoeuvres waren ok zonder fout.

Dus had ik 1 onvoldoende minder was ik geslaagd.
Ik ben van plan klacht in te dienen, Is het de moeite om klacht neer te leggen ?
De eerste keer dat ik ging hebben ze ook fouten gezocht om me te kunnen buizen.
Ze zoeken echt slachtoffers , het draait alleen om geld in bree schandalig. Als ik kijk hoe sommige hun rijbewijs halen ... Manoeuvres fout , te hard gereden ...

Kan iemand men fouten toelichten en advies geven i.v.m. Klacht neerleggen ?
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Klacht indienen

Bericht door Brent Geerts »

Ik denk niet dat het echt veel zin heeft om klacht in te dienen, om te beginnen is het al een aardig lijstje dat je hier plaatst. Verder komt men ook zelden op de beslissing van de examinator terug.

Ik ben er ook niet echt mee akkoord dat je niet beter dan vandaag had kunnen rijden. Je was niet geslaagd dus kan je sowieso beter!
Hoewel ik natuurlijk niet kan oordelen want ik was er niet bij ...

Goed oefenen, rijles volgen (dat kan je zeker helpen, en je moet het nu toch) en veel succes met de volgende poging!
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Klacht indienen

Bericht door de rijprof »

Ik zie 2 x onvoldoende.
1 x i.v.m. voorrang.
Het heeft geen zin om te vroeg te beslissen om door te rijden als je niet ver genoeg kunt zien of er mogelijk een bestuurder van rechts komt.
Je moet goed genoeg vertragen, zodat je ver in de straat kunt kijken om te zien of er zéker geen bestuurder van rechts komt en indien nodig moet je ten alle tijde kunnen stoppen vóór het kruispunt om de bestuurder van rechts, zonder hinder, te kunnen voorlaten.
De fout i.v.m. snelheid (10/8.00) heeft wellicht te maken met onaangepaste snelheid aan kruispunten waar de voorrang aan rechts geldt. Je kan niet altijd overal de maximum toegelaten snelheid rijden want je moet steeds jouw snelheid aanpassen aan de omstandigheden.
Zelfs al rij je niet sneller dan toegelaten kan het nog zijn dat je volgens omstandigheden (b.v. een kruispunt met voorrang aan rechts) te snel rijdt.
De toegelaten snelheid is de maximum en als het nodig is moet je jouw snelheid aanpassen en vertragen naargelang de omstandigheden.
6 voorrang : onvoldoende
6/6.00/ borden b 1-5 (m 9-10)

Volgens wat ik lees heeft de onvoldoende te maken met een B1 (omgekeerde driehoek) en/of B5 stopbord en het onderbord m 9-10.
wegcode.be schreef:67.4.1° Een onderbord van het model M9 of M10 bedoeld in artikel 65.2. mag de verkeersborden B1, B5 en B17 aanvullen om aan te duiden dat fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen in de twee rijrichtingen rijden op de dwarslopende openbare weg die men gaat oprijden.

1 x i.v.m. defensief rijden.
Kun je wat toelichten?
Wat was er gebeurd om onvoldoende te krijgen voor defensief rijden?
10 defensief rijden : onvoldoende
10/5.00 richtingsverandering
10/6.00 voorrang
10/8.00 snelheid en verkeersinzicht
Hetgeen ik hieruit kan aflezen is dat jouw richtingsverandering niet defensief genoeg is:
- Richtingsverandering.
Kijk je 'op tijd' in de 'juiste spiegel'? Kondig je 'op tijd' je richtingsverandering aan (tijdig pinken)?
Kijk je over jouw schouder (blinde hoek uitschakelen)? Grondige controle fietspad links en rechts?
Neem je bochten correct? > kort rechts en ruim links en met matige snelheid?

- Voorrang, zie eerdere uitleg over voorrang aan rechts. Onaangepaste snelheid en half kijken is niet erg defensief.

- Snelheid en verkeersinzicht, zie eerdere uitleg over voorrang aan rechts + ...waren er andere zaken gebeurd?

Een klacht indienen heeft weinig zin als er teveel gegronde fouten waren.
Het kan best zijn dat je voor 1 situatie 2x onvoldoende krijgt.
B.v. een fout tegen de 'voorrang' + 'niet defensief'.
Als iemand een fout maakt tegen de voorrang maar defensief was en goed uitkeek en inschatte dat er geen gevaar was krijgt hij 1 x onvoldoende.
Als iemand een fout maakt tegen de voorrang, niet defensief was en niet goed keek en niet goed kon inschatten dat er gevaar was krijgt hij 2 x onvoldoende.


Naar mijn gevoel ben je terecht niet geslaagd en moet je nog werken aan de opgesomde punten.
6 uur rijschool kan je daar veel in helpen en is een investering voor de rest van jouw leven.

Kijk ook eens op http://www.derijprof.be" target="_blank. Je vindt er tips i.v.m. het praktijkexamen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
anton

Re: Klacht indienen

Bericht door anton »

Ik pleit voor het invoeren van een dashcam, ik zal volgend examen met minstens een dashcam rijden.
Ik heb vandaag een eerste examen gedaan, als begeleider. De persoon die ik begeleid heeft het volgens mij goed gedaan. Nochtans had de examinator allerlei opmerkingen, waarvan ik vond dat er eigenlijk geeneen (maar dan ook geen enkel) van klopte. Zo zei hij dat degene die examen aflegde geen voorrang aan rechts had verleend, terwijl ik vond dat degene die van rechts kwam niet in het minst gehinderd werd. Die kwam nog tientallen meters achterop. Hetgeen mij het ergst stoorde was zijn mening over het parkeren, volgens mij was dat perfect. Vermits er aan de andere zijde van de straat autos geparkeerd stonden, beschikte de leerling over weinig manoeuvreer-ruimte. Daarom dat de leerling met zeer lage snelheid nabij de auto reed, met een afstand van ongeveer 7cm tussen de spiegels. De examinator beweerde later dat dat slechts 2cm zou zijn, hetgeen ik ten stelligste betwist. Het uiteindelijke parkeerresultaat was zeer goed: parallel met de boord, de wielen recht en op ongeveer 4cm van de boord, op iets meer dan een meter van het andere voertuig. Het terrein was ook redelijk hellend, dus voor een leerling, naar mijn gevoel, een zeer goed prestatie. Niet dus, volgens de examinator, omwille van de zijdelingse afstand die hij te klein vond.
Ik wil om al deze redenen gaan klagen, maar vrees een beetje dat het tweede examen daardoor nog moeilijker zal worden.
De examinator maakte alleszins geen professionele indruk, alles moest blijkbaar rap-rap gaan en ik heb de indruk dat hij daarom de proef ook voortijdig heeft willen beëindigen. Ik vond al zijn opmerkingen onwaar en zeer erg vatbaar voor interpretatie. Ik weet zo bv niet waarom hij sprak over "slechts 2cm" als hij zonder een geijkte meter die afstand schat, terwijl ik die schat op zo een 7cm. Een redelijk groot verschil. En wat dan nog, als je bij een manoeuvre, heel traag en gecontroleerd kan rijden, mag dat volgens mij iets dichter zijn dan dat je gewoon langs die auto zou rijden aan hoge(re) snelheid.
Ik wil dus iedereen aanraden om met een dashcam te rijden. Ikzelf zal dat volgende keer ook doen, om voldoende kracht te zetten bij eventuele klachten.
LighScan
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2010, 17:07
Locatie: Hoboken (Antwerpen)

Re: Klacht indienen

Bericht door LighScan »

Iedereen gaat er altijd van uit dat die mensen hun job zo goed en professioneel mogelijk uitvoeren (wat ik ook oprecht hoop). Maar in het huidige systeem kan je wel degelijk de vraag stellen: who watches the watchers?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Klacht indienen

Bericht door de rijprof »

who watches the watchers?
de rij-instructeur of de begeleider.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Klacht indienen

Bericht door Stefan Peeters »

Een dashcam heeft tot nader order geen wettelijke bewijswaarde; ik moet overigens de dashcam nog zien die ver genoeg in een straat naar rechts kan kijken om aan te tonen waar en hoe snel de bestuurder in die straat naderde... ook de afstand tussen de twee spiegels is niet aan te tonen met een dashcam.

Wanneer de examinator zegt dat je de voorrang van rechts niet correct toegepast hebt vermoed ik dat er wel iets gebeurd zal zijn dat niet correct was. Wanneer ik onderweg zie hoe sommige mensen de voorrang van rechts "toepassen" is er een groot verschil in interpretatie van deze regel...

Ik was er natuurlijk niet bij, en ik weet niet hoe jij als begeleider de situatie inschat, ik weet ook niet wat jij beschouwt als "hinderen".

Wat betreft de 2 centimeter: dat is gewoon veel te dicht. Ook al zou het 7 centimeter geweest zijn, dan nog is dat véél te kort bij de andere auto.

Stel je een keer voor dat jouw auto op de parking van de Colruyt staat en je ziet een andere bestuurder op 2 (of 7) cm naast jouw auto manoeuvreren, ben je daar dan gerust in?

Op het examen moet je nu eenmaal laten zien dat je er klaar voor bent om alleen op de openbare weg te gaan rijden, zonder andere mensen te hinderen of in gevaar te brengen.

Het feit dat je deze tekortkomingen als begeleider probeert goed te praten toont ook aan dat je je eigen inzichten misschien moet bijstellen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
anton

Re: Klacht indienen

Bericht door anton »

Stefan Peeters schreef:Een dashcam heeft tot nader order geen wettelijke bewijswaarde; ik moet overigens de dashcam nog zien die ver genoeg in een straat naar rechts kan kijken om aan te tonen waar en hoe snel de bestuurder in die straat naderde... ook de afstand tussen de twee spiegels is niet aan te tonen met een dashcam.
Misschien geen bewijskracht maar een dashcam zal wel bepaalde zaken kunnen aantonen, of er zullen misschien aanwijzingen te vinden zijn. Ik zou alleszins met meerdere dashcams willen rijden.
Stefan Peeters schreef: Wanneer de examinator zegt dat je de voorrang van rechts niet correct toegepast hebt vermoed ik dat er wel iets gebeurd zal zijn dat niet correct was. Wanneer ik onderweg zie hoe sommige mensen de voorrang van rechts "toepassen" is er een groot verschil in interpretatie van deze regel...

Ik was er natuurlijk niet bij, en ik weet niet hoe jij als begeleider de situatie inschat, ik weet ook niet wat jij beschouwt als "hinderen".
Ik durf van mezelf te zeggen dat ik redelijk voorzichtig rijd, de leerling rijd nog voorzichtiger (uiteraard?). De wagen was niet zichtbaar op het ogenblik dat de leerling de straat indraaide, maar kwam wel juist op dat ogenblik te voorschijn van achter een bocht.
Stefan Peeters schreef: Stel je een keer voor dat jouw auto op de parking van de Colruyt staat en je ziet een andere bestuurder op 2 (of 7) cm naast jouw auto manoeuvreren, ben je daar dan gerust in?
U stelt de zaken heel bewust verkeerd voor. Het ging over de dichtste afstand tussen de uitersten van de spiegels. Dat uiterste topje van mijn spiegel staat op ongeveer 25cm van het koetswerk + 7 cm tussen de spiegels + de afstand van de andere spiegel, dat maakt minstens 45 zoniet 50cm tussen de koetswerken. Aan beide zijden van de weg waren autos geparkeerd en daartussen was ruim voldoende plaats om met de wagen door te rijden. Echter, bij het parkeren zwaait het voorste deel van de wagen uit...

Stefan Peeters schreef: Het feit dat je deze tekortkomingen als begeleider probeert goed te praten toont ook aan dat je je eigen inzichten misschien moet bijstellen...
Misschien wel, maar wat vindt u dan van het volgende:
5/1.00 zich vergewissen - bord F50bis
Op het hele parcours (dat maar 5km lang was) is er zo geen enkel bord te bespeuren.
Zoals ik al zei, de examinator maakte helemaal geen professionele indruk. Al zijn opmerkingen (allemaal dus) zijn in mijn ogen onwaar.
En ja, u was er niet bij. Het zou wel interessant geweest zijn om te zien hoe u de situatie zou inschatten. Ik begrijp dat u partij trekt voor uw collega, maar ik vrees dat niet iedereen zich even gewetensvol van zijn taak kwijt als u.
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Klacht indienen

Bericht door Brent Geerts »

LighScan schreef:Iedereen gaat er altijd van uit dat die mensen hun job zo goed en professioneel mogelijk uitvoeren (wat ik ook oprecht hoop). Maar in het huidige systeem kan je wel degelijk de vraag stellen: who watches the watchers?
Euh... zo kan je op den duur ook een controleur, van de controleur, van de controleur, van de controleur van de examinator bij in de auto gaan steken. Als het dan nog verder gaat zal er nog een volgwagen moeten zijn ook...
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Klacht indienen

Bericht door Brent Geerts »

@ Anton, zou het niet een beetje absurd zijn als de examinator dat alles zomaar uit zijn duim gezogen heeft?
95% van de leerlingen en hun begeleiders die niet geslaagd zijn op het examen vinden dat onterecht. U bent blijkbaar geen uitzondering. Soms moet men zijn/haar eigen fouten kunnen inzien, maar voor velen is het behalen van een rijbewijs blijkbaar een basisrecht van iedere mens geworden, ongeacht de manier waarop zij rijden.

Wat betreft de dashcam wens ik je veel succes. Je zal er zowat op elke hoek van de wagen een moeten bevestigen, op de spiegels en je zal er ook nog een op je leerling chauffeur moeten richten ook. Stel je voor dat er een opmerking op het evaluatieblad staat met de mededeling dat hij/zij niet genoeg in de spiegels gekeken heeft, moet je dat toch wel kunnen bewijzen zeker?
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Gast

Re: Klacht indienen

Bericht door Gast »

Brent Geerts schreef:@ Anton, zou het niet een beetje absurd zijn als de examinator dat alles zomaar uit zijn duim gezogen heeft?
Wel inderdaad, dit is absurd. Ik blijf herhalen dat ik met geen enkel (en hier leg ik de nadruk op) van zijn opmerkingen akkoord ga.
Brent Geerts schreef: 95% van de leerlingen en hun begeleiders die niet geslaagd zijn op het examen vinden dat onterecht. U bent blijkbaar geen uitzondering. Soms moet men zijn/haar eigen fouten kunnen inzien, maar voor velen is het behalen van een rijbewijs blijkbaar een basisrecht van iedere mens geworden, ongeacht de manier waarop zij rijden.
Ik heb vroeger ook altijd gedacht dat de niet-geslaagden onterecht klagen. Nu heb ik het zelf meegemaakt. Hetgeen ik aanklaag is dat er geen objectieve manier is, tot nu toe, om de beoordeling te toetsen. Er is ook geen manier om iets te weerleggen of een beroep aan te tekenen. Dit kan volgens mij verbeteren. Ik denk dat niemand daar iets op tegen kan hebben? (Tenzij examinatoren die het niet al te nauw nemen?)
Brent Geerts schreef: Wat betreft de dashcam wens ik je veel succes. Je zal er zowat op elke hoek van de wagen een moeten bevestigen, op de spiegels en je zal er ook nog een op je leerling chauffeur moeten richten ook. Stel je voor dat er een opmerking op het evaluatieblad staat met de mededeling dat hij/zij niet genoeg in de spiegels gekeken heeft, moet je dat toch wel kunnen bewijzen zeker?
Wel, inderdaad. Die dingen kosten niet zo gek veel meer, en ik ben technisch aangelegd; ik zie het wel zitten.
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Klacht indienen

Bericht door Brent Geerts »

Voor de prijs van een degelijke dashcam kan je in elk geval al een praktijkexamen betalen. Bedenk dan dat je er minstens een stuk of 6-7 zal nodig hebben... En je loopt bovendien ook nog eens het risico dat het zogenaamde bewijsmateriaal ongeldig is.
Volgens mij is goed oefenen, eventueel met de rijschool, alvorens een 2de poging te ondernemen minstens even efficiënt.

Maar zoals in de forumregels staat is dit geen discussieforum en ga ik het hier alvast bij laten.
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Klacht indienen

Bericht door de rijprof »

@ Anton
2 of 7 cm is allebei te nipt en dan hangt het daarbij vooral van af aan welke snelheid jouw leerling die geparkeerde auto naderde.
Als ik mijn garage inrij heb ik ongeveer 15 cm aan beide kanten en rij ik supertraag, steeds controlerend.
Ik kan tot op enkele centimeters rijden naast een hindernis met mijn spiegels als ik dat heel traag en controlerend doe.

Zou het niet zo geweest zijn dat jouw leerling te snel aankwam en vlak naast een spiegel reed?
Indien dat heel traag en controlerend had geweest, was het misschien minder streng beoordeeld.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Klacht indienen

Bericht door Inazuma »

anton schreef: U stelt de zaken heel bewust verkeerd voor. Het ging over de dichtste afstand tussen de uitersten van de spiegels. Dat uiterste topje van mijn spiegel staat op ongeveer 25cm van het koetswerk + 7 cm tussen de spiegels + de afstand van de andere spiegel, dat maakt minstens 45 zoniet 50cm tussen de koetswerken.
Een paar cm tussen de spiegels blijft gewoon té dicht ...

Misschien wel, maar wat vindt u dan van het volgende:
5/1.00 zich vergewissen - bord F50bis
Op het hele parcours (dat maar 5km lang was) is er zo geen enkel bord te bespeuren.
Dat is een standaardaanmerking op het examenblad, die gebruikt wordt in de gevallen waarin dat bord er staat, maar eveneens in die gevallen waar er bij het afslaan beter op de aanwezigheid van fietsers / voetgangers had moeten gelet worden - ook al staat het bord er niet.


Het plaatsen van een F50bis, is namelijk verboden wanneer de fietsers / voetgangers duidelijk te zien zijn ...
http://wegcode.be/wetteksten/secties/mb ... 6-hs2art12" target="_blank
Dit verkeersbord mag slechts geplaatst worden wanneer de bestuurders die van richting veranderen onvoldoende zicht hebben op de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen die aan het kruispunt de rijbaan gaan oversteken.

Het verkeersbord met de reproduktie van het verkeersbord A21 mag eveneens geplaatst worden onder dezelfde voorwaarden.


Al worden ze bij bosjes onterecht geplaatst tegenwoordig ...
anton

Re: Klacht indienen

Bericht door anton »

Ik vind deze site wel goed, tenminste de niet-forum site. Er staat een heleboel informatie op en sinds ik de site ken, nu toch al bijna 10 jaar, kom ik regelmatig lezen om mijn kennis bij te spijkeren. Ik heb een praktijkboek en weet wat op de praktijkcdrom staat. Mijn idee over het forumgedeelte is echter tweeslachtig: over de louter informatieve bijdragen ben ik zeer tevreden. Maar er zit ook een perverse kant aan het forum: dezelfde mensen die de informatie geven sloven zich uit om een leerling of begeleider te overtuigen van zijn ongelijk. Zoals gezegd ken ik de site redelijk goed en probeer ik alle regels en raadgevingen toe te passen, in de hoop een betere bestuurder te worden. Maar sommige beheerders/administrators/medewerkers/lesgevers geloven dus niet dat er mensen zijn die dat effectief ook doen. Je kan bij hen wel les volgen en tips en informatie krijgen, maar in feite geloven ze niet dat je dan ook iets bijleert. Het is echt met een ongekende hardnekkigheid dat men zoekt naar de splinter bij de leerling of bij de begeleider, maar de balk bij de examinator bestaat niet. En jullie vinden altijd een splinter, ook al waren jullie niet aanwezig. Niet gehinderd door jullie onwetendheid over wat er werkelijk gebeurde bezitten jullie een soort goddelijk "weten". Blijkbaar beseffen velen niet hoe frustrerend en mismoedigend dit is. Daarom zal ik even dezelfde houding aannemen en een demonstratie geven:

Mijn leerling is niet geslaagd omdat ik op deze site mijn informatie haal. Meer bepaald bij de praktijkcd kwam ik volgend link tegen: http://www.derijprof.be/Ptips.htm" target="_blank
Daar staat duidelijk dat de afstand tussen de autos 50cm moet zijn. Mijn leerling heeft dit rigoureus toegepast en is daardoor niet geslaagd. Omdat de examinator zei dat de spiegels te dicht bijeen kwamen.

En nu ik dit vertel komen jullie af met: jamaar dat is veel te dicht enz. Waarom dit te dichtbij is wordt niet verteld. (het is plotseling zo, omdat mijn leerling niet geslaagd is). Wat zijn de objectieve regels hiervoor? Of wat is er een kwestie van interpretatie? Nu wordt er enorm veel energie in gestoken om de schuld bij mij of mijn leerling te leggen. Jullie willen ook niet geloven dat een leerling of begeleider de waarheid vertelt. Een examinator heeft altijd gelijk, dit is een vaststaand feit, dat staat als een paal boven water. Maar als ik spreek om met technische hulpmiddelen (bv dashcams) de zaken te registreren en te objectiveren, dan zijn er een aantal van jullie niet akkoord. Zogezegd omdat dit geen wettelijk basis heeft (of hebben ze boter op het hoofd?). Maar dat hoeft ook niet, volgens mij. Beschouw het een beetje als tv-beelden bij een voetbalwedstrijd. In de meeste gevallen heeft de scheidsrechter gelijk, maar in een aantal duidelijk niet. Jullie mogen allemaal bij mij examen komen doen, en zelfs de beste zal mislukken. Veel zaken in het verkeer, vooral in het toepassen van de regels, zijn een kwestie van interpretatie. Wat is hinderen? Hebben jullie dat al eens gevraagd aan iemand waar je voor indraait? Wat is te breed of te kort? Allemaal interpretaties...

Nu, het maakt mij niet veel uit, mijn klachtenbrief is klaar en gaat vandaag nog naar de directie van het examencentrum. Want behalve dit feit heeft de examinator nog een aantal andere grove fouten gemaakt. En ik geloof niet dat wij de enigen zijn waarbij deze examinator fouten maakt. Ik hoop allen dat er genoeg kandidaten de moed hebben om deze man aan te klagen. Op die manier moet het kaf maar van het koren gescheiden worden.

Ik hoop dat jullie met dit bericht even kunnen mediteren over jullie houding ten opzicht van de forumgebruikers. Het zuiver informatieve is goed, maar al het gegis (en dus gemis)...
Plaats reactie