praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:
als ik het dus goed begrepen heb is het slecht om de auto te laten bollen op neutraal.
Dat is inderdaad slecht, trouwens niet alleen nu maar ook vroeger. :idea:
Even iets toch laten weten hier. je bend niet de enige die zich laat uit bollen in neutraal hoor. maar je kan dat nu beter vermijden. stel je voor je rijd op en rijbaan waar men 50kmp mag rijden in de verte merk je nog dusdaning het groen licht. je merkt dat je niet meer tydig kan schakelen bij ht opkomen van het orangje licht, blijf dan in de zelfde versnelling bij het vertragen . en ontkoppel e zet u terug in eerste bij volledige stilstand. velen bollen uit in neutraal, waarom je moet al niet terug schakelen e ontkoppelen .bij het stil staan kan je uw linkervoet laten rusten naast de koppeling. wees maar gerust dat vele door winterder bestuurders niet heel de tyd hun koppeling ingeduwd houden bij het rode licht hoor. wand dan mogen de door winterder bestuurders eens allemaal terug komen voor en her praktyk. e onthou dat niemand perfekt rijd.ook geen instrukteur of eximinator of rijprof. de rijschool geefd u enkel de juiste richtlijnen. je leerd pas rijden met de tyd. bv.en diesel hdi. als deze motor koud staat en je moet toch vlug vertrekken eerst wat gas geven e koppeling aan het aangrijp punt houden anders ga je stil vallen. bij en benzine is dat niet het geval. e diesel is sterker van motor , maar eerder traag in het vertrekken, dus trap e diesel onder zyn poep als het moet.e diesel heefd power . e benzine is snel in het optrekken .tegenover en diesel.maar opgepast als het echt moet zou je nog verbaast staan te kijken hoe krachtig e diesel optrekt .ook al heefd de motor het niet al te graag. :D veel suxes met de rijschool hoor. doe je best e dan volgd wel de rest.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Hallo,
Ik heb gisteren mijn 2de rijles gehad met het rijschool. De rijinstructeur zei dat ik niet rechts van de rijbaan rij zoals het hoort.
Volgens haar rij ik bijna in het midden van de rijbaan, maar ik kan dit niet goed zien, kan u mij zeggen of er een trucje is voor dat ik niet te ver van de rijbaan ben?
Ze vertelde mij dat je daarvoor ook kan buizen. Ik moet nu op 24/07 mijn praktijkexamen afleggen voor de 3de keer omdat ik 2x gebuist ben. Dit kost me heel veel geld en het zou erg zijn als ik enkel voor dat moest gebuist zijn.

hartelijk dank voor een antwoord.
Raphaël
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Benny Stinkens »

Je kunt jezelf het best controleren als je in je buitenspiegels naar achter kijkt. :idea:
In je rechter buitenspiegel zie je dan perfect hoever je van de rand van de rijbaan verwijderd bent.
(natuurlijk er op letten dat je niet uit het oog verliest, wat voor je gebeurd)

Tijdens het rijden zelf is het ook belangrijk dat je goed ver voor je kijkt, dan ga je automatisch beter op je plaats blijven.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Hallo,
nog een vraagje?
wanneer je naar links of rechts wil afslaan en u bent op versnelling 3 of 4 aan het rijden, moet je eerst terugschakelen naar 2 en zo de auto laten uitbollen als het natuurlijk kan of mag je gewoon in 3 of 4 rijden en zo naar 2 terugschakelen?

bedankt voor een antwoord
Raphaël
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door GRO »

wanneer je naar links of rechts wil afslaan en u bent op versnelling 3 of 4 aan het rijden, moet je eerst terugschakelen naar 2 en zo de auto laten uitbollen als het natuurlijk kan of mag je gewoon in 3 of 4 rijden en zo naar 2 terugschakelen?
(En zegge dat we dat in ons praktijkboek zo uitgebreid hebben uitgelegd.)

Stel je rijdt in 4de en wat verder moet je naar links afslaan.
Je kunt je voet van het gaspedaal halen en vanaf dan rem je op de motor (als je al ver voor de bocht wat wil vertragen)
Je kunt je voet van het gaspedaal halen (je remt dus op de motor) en je kunt met de voetrem wat of veel bijremmen (hangt van je snelheid af).

Je hoeft niet van 4de naar 3de naar 2de te schakenen (in de veronderstelling dat je de bocht in 2de gaat nemen).
Wanneer de auto voldoende traag rijdt, schakel je naar 2de (als het een bocht is de je in 2de neemt).

Je zorgt dat je voldoende bent afgeremd voor je de bocht ingaat.
Je linkervoet enkel gebruiken bij het schakelen. Het koppelingspedaal niet de hele tijd ingedrukt houden
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Hallo,
Op 24/07 moet ik mijn praktijkexamen gaan afleggen voor de 3de keer. Na 2x niet slagen was ik verplicht om 6uur rijschool te volgen. Op 24/07 heb ik mijn Laatste 2uur rijschool en onmiddellijk daarachter leg ik mijn examen af. Zijn er hier mensen die ondervonden hebben na dat ze die 6uur rijschool gevolgd hebben geslaagd zijn?

Nu heb loop ik met volle zenuwen rond terwijl ik nog een week een half heb. Ik heb weer schot ik dat ze mij gaan laten terugkomen voor een 4de keer.

Ik heb nog een vraag voor dhr. Benny of een collega van hem?

Is dat fout of juist als je voorrang van rechts moet geven mag je stoppen als je twijfelt ook is er niemand? Of stop ik onnodig voor het verkeer achter mij? Mijn broer stopt altijd ongeacht of er verkeer is of niet?

Worden dit aangerekend voor de examinator als slecht of als een onvoldoende? Mijn rijinstructrice zegd dat het niet fout is?

Is dit correct of niet?

Raphaël
Vincent

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Vincent »

Hangt er van af of je genoeg zicht hebt op het uitkomend verkeer uit die straat. Als je voorrang moet verlenen, maar je kunt moeilijk in de straat kijken of er verkeer komt, rem je af en laat je de auto vooruitbollen tot zodra je in de straat kunt kijken. Als er dan een auto uitkomt, kan je nog altijd veilig stoppen en hem voorrang geven.

Enkel als je vanop een afstand kunt zien (bv bij een kruispunt) dat er geen verkeer aankomt aan wie je voorrang moet verlenen kan je doorrijden. Wel goed kijken, niet enkel vanop een afstand, maar ook wanneer je het kruispunt nadert... Kan altijd plots wel iemand aankomen.

Altijd denken aan de veiligheid, rustig voorbij de straatjes rijden, goed kijken, als er niemand is kan je verder. En sommige straten niet onderschatten, er zijn er een heleboel waar je bijna tot stilstand moet komen voor je naar het verkeer kan kijken :)

Mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door GRO »

Is dat fout of juist als je voorrang van rechts moet geven mag je stoppen als je twijfelt ook is er niemand? Of stop ik onnodig voor het verkeer achter mij? Mijn broer stopt altijd ongeacht of er verkeer is of niet?
Op sommige kruispunten in steden is het zicht op de straat rechts zo slecht, dat je wel verplicht bent te stoppen.
Maar op de buiten is dat zeker niet altijd nodig, omdat er kruispunten zijn waar je ruim zicht hebt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Benny Stinkens »

Ik heb nog een vraag voor dhr. Benny of een collega van hem?
Gewoon Benny is al meer dan genoeg hoor :wink:

Zoals dus reeds gemeld.
Indien het zicht "te slecht" is mag je zeker stoppen.
Is het zich goed, dan moet je niet onnodig stoppen. :idea:

Het maakt dus niet uit of er dan wel of niet iemand aankomt, het gaat er om of je al dan niet voldoende zicht hebt om dit op een fatsoenlijke en veilige manier na te gaan.

Je kan twijfelen omdat je niet voldoende zicht hebt = Geen probleem voor je examinator
Je kan twijfelen omdat je de voorrangsregels onvoldoende kent = Zeker en vast een probleem voor je examen.

De examinatoren hebben voldoende ervaring om het onderscheid tussen de 2 snel door te hebben. :idea:

Veel succes. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Hartelijk dank aan Vincent en Benny! Hopelijk laten ze mij er door voor de 3de keer, want lessen volgen bij het rijschool kost heel veel geld.
Je leert wel de juiste technieken, maar toch moet je een dikke portefeuille hebben om zo'n lessen te kunnen betalen.

Ik hou jullie op de hoogte mocht ik mijn rijbewijs behalen. :)
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Hallo,
Mag je op een verhoogde inrichting op versnelling 3 rijden of is het verplicht om het ieder keer op 2 te doen?

En als je in een zone 50 rijdt, mag je op versnelling 4 rijden of is het beter van het met 3 te doen?

En waar er geen verkeersbord staat die de snelheid regelt in een bebouwde kom moet je daar 50 rijden of is het maar 30?

Dank voor een antwoord.
Raphaël
Vincent

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Vincent »

Een laag toerental is het zuinigst. Op een verhoogde inrichting die in een zone 50 staat, laat ik me bollen, rem ik wat bij en ga ik 30 overheen in 3de versnelling. Als het er een paar achtereen zijn, zal dit echter moeilijk zijn en kan je best in 2de eroverheen gaan, en dan terugschakelen naar 3de.

Zone 50 in 4de als je weet dat het een redelijk lang stuk is. Zijn er echter heel wat voorrangswegen of verhoogde inrichtingen zou ik hem in 3de rijden, anders moet je teveel afremmen en terugschakelen in 4de. Dus lange afstanden aan 50/u in 4de, korte afstanden in 3de.

In de bebouwde kom, zonder snelheidsbeperkingen is het altijd 50km/u. Let er wel op dat er vaak borden zijn die een beginzone aanduiden, en er pas op het einde een eindzone bord staat.

:)
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Hallo,
Ik heb namelijk morgen mijn examen onmiddellijk net na mijn 2 laatste uren met het rijschool.
Als je in een bocht rijdt of het nu links of rechts is?
Kan je dat op snelheid 3 doen of is het verplicht om het op 2 te doen.

En nog een vraag?
Wat zijn de kleine fouten die je kunt maken en dat de examinator door de vingers ziet?

Dank voor een antwoord.
Raphaël
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door GRO »

Kan je dat op snelheid 3 doen of is het verplicht om het op 2 te doen.
Op snelheid 3 ??? Op snelheid 2 ??? Nog nooit gehoord.
Als je bedoelt in tweede of in derde versnelling, dan is dat alle twee mogelijk.
Een bocht kan je ook in vierde of vijfde versnelling nemen.

Misschien bedoel je: als je afslaat naar links of rechts.
Dat kan ook in tweede of in derde. Dat hangt van je snelheid af.
Je moet voor je afslaat voldoende afremmen. Dus heel vaak zal het in tweede zijn. En ben je, voor je afslaat gestopt, dan zal je in 1ste versnelling beginnen.
Wat zijn de kleine fouten die je kunt maken en dat de examinator door de vingers ziet?
Dat kunnen veel zaken zijn.
In ons praktijkboek vind je een lijst van wat de examinator zeker zal beoordelen,

http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Ja, inderdaad dat is wat ik bedoel.

Kan er mij hier ook iemand vertellen die in asse-mollem zijn praktijkexamen afgelegd heeft, als je het examencentrum naar buiten rijdt naar rechts, is de max. snelheid 50 of 70. Want vorige keer is het mij niet duidelijk geweest? Sorry, dat ik al die vragen stel, ik heb morgen mijn examen en daarom al die vragen.

Nog eens heel erg bedankt

Raphaël
Plaats reactie