praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Raphaël

praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Raphaël »

Beste,

ik heb vandaag mijn praktijkexamen afgelegd in asse-mollem, maar ik ben spijtiggenoeg weer gebuisd voor de 2de maal.

Dit is het uitslag:

- Bediening voertuig: NIET BEOORDEELD.
- Plaats op de openbare weg: NIET BEOORDEELD
- Bochten: NIET BEOORDEELD.
- Kruisen en inhalen: NIET BEOORDEELD.
- Richtingsverandering: ONVOLDOENDE.
- 5.1. ZICH VERGEWISSEN BORD F50BIS
- 5.5. SNELHEID.
Voorrang: SLECHT.
6.4. DOORGANG - BORD B19
- Verkeerslichten en bevelen: NIET BEOORDEELD.
Snelheid en verkeersinzicht: ONVOLDOENDE.
8.4. BORDEN C43-45 F1-3-4A-4B-12A-12B-87
Gedrag ten overstaan van: NIET BEOORDEELD
- Defensief rijden: NIET BEOORDEELD
- Manoeuvres: SLECHT.
11.3.9 PARKEREN ACHTER EEN VOORTUIG/OPSTELLING VOERTUIG.


Ze hebben mij na 20 minuten laten terugkomen, je krijgt nog eens geen kans om uw traject te beïndigen.

Bovendien zijn ze kei onbeschoft zowel de examinators als de onthaalmedewerkers. Ik word heel hard aangepakt omdat ik 5minuten later gekomen ben en ik heb wel hen verwittigd en de 1ste maal was ik stipt op mijn uur en zij waren flink 40 minuten te laat, maar daar mag niks opgezegd worden.
Dit zou echter niet mogen, wij betalen onze examen en het is niet dat we gratis meedoen. Nu ben ik genoodzaakt om 6uur rijschool te volgen, dit is een dure grap en wie zegt er dat ik de 3de keer niet weer gebuisd ben en dat dit maar puur alleen is om hun zaken te vullen. Wat een rijschool mij ook bevestigd heeft, is dat zij soms mensen laten terugkomen voor futiliteiten. Ik hoop dat het de 3de keer eindelijk lukt, want er zijn er die voor grote fouten toch hun rijbewijs gekregen hebben en wat ik totaal niet eerlijk vindt.

Mijn excuses maar dit moest ik even kwijt. Er moet echtwaar ingegrepen worden op die examinators hun gedrag en vooral in ASSE-MOLLEM.


Mijn vraag is kan ik elders mijn praktijkexamen afleggen of is het verplicht om die in Asse-Mollem te doen? Want ik ben hun gedrag meer dan kotsbeu.

Heel erg bedankt als u mijn vraag kan beantwoorden.

Raphaël
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door GRO »

Mijn vraag is kan ik elders mijn praktijkexamen afleggen of is het verplicht om die in Asse-Mollem te doen?
Eerst antwoord op deze vraag: JA, als je met een rijschool examen aflegt, die onder een ander examencentrum valt.

Enkele bedenkingen:
- Bovendien zijn ze kei onbeschoft zowel de examinators als de onthaalmedewerkers
- Er moet echtwaar ingegrepen worden op die examinators hun gedrag en vooral in ASSE-MOLLEM.
- dat dit maar puur alleen is om hun zaken te vullen.
- Wat een rijschool mij ook bevestigd heeft.
1. Wat ik wel zeer vreemd vind is, dat ik hier nog nooit in een bericht van iemand, die van de eerste keer geslaagd is, heb gelezen, dat de examinator slecht was of onbeleefd was enz ...

2. Als je mij de naam van de rijschool kunt geven dit jou dat heeft bevestigd, en die wil dat tegen mij ook bevestigen, dan betaal ik je praktijkexamen.
Ik heb namelijk ook nogal wat contacten met verschillende instructeurs en rijscholen. Ik heb iets dergelijks nog nooit van een instructeur of rijschool gehoord.

3. Er zijn wachtrijen in de examencentra. Ze krijgen nu al hun werk niet gedaan. Denk jij nu echt dat ze gewoon onvoldoende geven om hun zakken te vullen?

4. As je toch klachten hebt over het verkoop van een examen, moet je ONMIDDELLIJK na het examen naar de hoofdexaminator gaan. Dat staat trouwens uitgelegd in ons praktijkboek.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Benny Stinkens »

Dat er examinatoren zijn die onbeschoft zijn horen we wel vaker.
Ik geloof dus zelfs dat er hier en daar wel wat exemplaren zitting die naast hun schoenen lopen.
Maar zoals GRO reeds aangaf horen we dit steeds bij mensen die niet geslaagd zijn, bij mensen die wel geslaagd zijn hoor je dat zover ik weet zelden (lees gerust nooit)

Dat ze jou extra hard aanpakten omdat je 5 minuten te laat was kan ik al wat moeilijker geloven.
In veel gevallen laat men de kandidaten, ook al weten ze dat ze niet zullen slagen, de "hele rit" uitrijden om ze nog de kans te geven een examen volledig mee te maken en zodoende te oefenen voor het volgende.

Bij jou is dat niet gebeurd, maar daar zou ik niet teveel achter zoeken als ik jou was, want als je het resultatenverslag bekijkt zie je duidelijk dat je ergens iets gevaarlijks hebt gedaan. Ik denk bij de voorrang.

Vanaf het moment dat het gevaarlijk word gaat een examinator niet zijn, jou en het vel van anderen verder riskeren om jou nog te laten oefenen tijdens een examen.

Begrijp me aub niet verkeerd, ik wil je niet afbreken integendeel.
Ik denk dat als je eerlijk bent, je weet dat je niet de sympathiekste examinator van den hoop bent tegengekomen, maar je examen ronduit slecht was.
Je geeft trouwens geen enkele aanwijzing over hoe je 1ste examen is verlopen?

Je moet nu 6 uren volgen maar als ik je een raad mag geven, kijk voorruit in plaats achteruit, gebruik je 6 uren om zoveel mogelijk te leren i.p.v. naar je vorig examen te kijken.

De enige manier om in een ander examencentrum te mogen rijden is dus een rijschool nemen die examens mag afleggen in een andere regio.

Ikzelf daartegen ben veel koppiger, ik zou 6 uren nemen, keihard oefenen en terug gaan naar het zelfde centrum en slagen.

Laat je niet ontmoedigen, veel succes. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Voor mijn eerste examen vonden ze dat ik in een zone 30 met versnelling 2 moest rijden en dat was niet goed, mijn begeleider heeft mij dat zo aangeleerd, maar blij klaar was dit fout. En ook rechts op de rijbaan rijden, maar bij de 2de examen zeggen ze niks van recht op de rijbaan rijden. Ik hoorde bij andere mensen en zij vertelde mij dat ze het ook op versnelling 2 doen. En ik had een voorrang gemist terwijl er zijn die toch geslaagd zijn. Het is wel terecht, maar hun gedrag vind ik schandalig.Ik hoop dat die 6uur mij zullen helpen om te slagen, want ik wil eindelijk mijn rijbewijs op zak hebben.

Kan u mij aub vertellen wat het betekent niet beoordeeld? Want ik heb wel 20 minuten gereden dus bediening voortuig, plaats op de openbare weg enz...., en overal waar er op staat niet beoordeeld. Ik versta dus niet waarom dat zij het niet beoordeelen, terwijl je wel gereden hebt. Jullie zijn ook van harte bedankt voor de vragen te beantwoorden.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Wouter »

"Niet beoordeeld" staat er omdat je niet lang genoeg gereden hebt om voor deze categorieën een goede, accurate beoordeling te maken. De examinator heeft eigenlijk te weinig kunnen zien om met zekerheid te kunnen zeggen of deze elementen bij jou al dan niet goed genoeg waren.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

En wat betreft zone 30 met welke versnelling mag je daar rijden?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Benny Stinkens »

De mensen die al langer hun rijbewijs hebben doen dit inderdaad in 2de omdat er vroeger op gehamerd werd dat je moest schakelen op 20 40 60 en 80 km/u.
Deze tijd is echter al lang voorbij, ik raad je dan ook aan om dit zoveel mogelijk in 3de te doen. :idea:

Wat niet wil zeggen dat het verkeerd of verboden zou zijn om in 2de te rijden in een zone 30.
Als je bv. veel voorrang aan rechts moet verlenen gaat dit dus een combinatie worden van 2de en 3de versnelling.
Als je langer kan doorrijden is dus best dat je dit in 3de doet.

Hoe dan ook, dit is eerder een opmerking, maar geen reden om te buizen.
En ook rechts op de rijbaan rijden, maar bij de 2de examen zeggen ze niks van recht op de rijbaan rijden.
Dat is ook de bedoeling van je 2de examen :idea:
Als je bij je 1ste examen een opmerking krijgt over rechts op de rijbaan rijden en bij je 2de examen krijg je die opmerking nog eens zou ik me zorgen maken, want dan heb je namelijk niet geleerd uit je fouten.

Als je bij je 1ste examen een opmerking krijgt en bij je 2de examen niet meer, betekend dit dus dat je deze fout herstelt hebt :idea:
En ik had een voorrang gemist terwijl er zijn die toch geslaagd zijn.
Een voorrang missen terwijl en wel een voertuig aankomt is niet hetzelfde als een voorrang missen terwijl er niemand aankomt. :idea:
Focus je vooral niet op verhalen van anderen die hun examen hebben afgelegd :!:
Mensen hebben nu een maal de neiging om het verhaal alleen vanuit hun ogen te bekijken, waarbij dat verhaal meestal nog een beetje aangepast wordt. :idea:
Ik zeg nu niet dat men bewust aan het liegen is, maar je moet er toch mee uitkijken.
(dit is een eigenschap dat elke mens een beetje heeft, jij en ik dus ook, maar de 1 al wat meer dan de ander)

Jou examen is belangrijk dat van anderen al heel wat minder. :wink:
Zoals ik al eerder aangaf, steek je energie in jou examen, niet in dat van de anderen.
Gebruik je 6 uren om te groeien en leer zoveel mogelijk. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Hartelijk dank om mij te steunen. Ik ben opgelucht omdat ik nu de juiste antwoord heb op mijn vragen. Als ik nog vragen heb, dan zal ik ze zeker stellen :wink:
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Beste,
na 2 mislukte praktijkexamen ben ik dus verplicht om 6uur rijschool te volgen in een erkende rijschool.
zou u kunnen zeggen of er mensen na een 2de mislukking en 6u rijschool gevolgd hebben en dat die mensen meer kans hebben om te slagen?

graag een antwoord aub.
raphaël
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Benny Stinkens »

Als je 2 keer gebuisd bent op je examen zou er normaal gezien er het een en ander duidelijk moeten worden.
Het is dan ook een kwestie van jezelf af te vragen:
Wat waren mijn fouten en hoe kan ik ze verbeteren :?:
De 6 uren die je moet nemen dienen dus om je fouten op te sporen en je kennis bij te schaven.
Leer je iets bij en oefen je dit goed, dan zal je slaagkans natuurlijk verhogen na 6 uur les. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:Als je 2 keer gebuisd bent op je examen zou er normaal gezien er het een en ander duidelijk moeten worden.
Het is dan ook een kwestie van jezelf af te vragen:
Wat waren mijn fouten en hoe kan ik ze verbeteren :?:
De 6 uren die je moet nemen dienen dus om je fouten op te sporen en je kennis bij te schaven.
Leer je iets bij en oefen je dit goed, dan zal je slaagkans natuurlijk verhogen na 6 uur les. :idea:
De reden waarom velen toch buizen voor en examen komd door te onzeker of te veel stres en zenuwen achter het stuur. ik heb dusdanig erg de indruk dat velen van leerlingen meer vrees hebben van het woord examen . natuurlijk heefd de ene leerling al wat meer tyd nodig dan de andere leerling. er zijn mensen die eerder en gaven hebben en direkt het auto rijden onder de knie hebben.en anderen wil het niet erg lukken. als iemand een voorlopig rijbewijs heefd gekregen kan hij dusdanig rijden met en auto maar hij moet nog leren. de leerling heefd steeds bij de rijschool en instrukteur naast hem gehad en voelde zich dan ook eerder veilig. als er iets zou gebeuren kan men ingrijpen met de pedalen aan de kand van de instrukteur. goed maar nu komd het andere gedeelde. joepie ik heb mijn voorlopig rijbewijs, maar nu komd het andere aspekt ik ben alleen achter het stuur.nu kan niemand nog iets corigeren. wat gebeurd er nu eigenlijk, het zit hem allemaal in het hoofd van de leerling. wat als ik stilval, druk verkeer wat nu, met en auto moet je nu eenmaal volgen in het verkeer. en brommer of fiets dat zou alvast beter uitkomen denkt men dan op dat momend. de verkeerslichten oei waneer word het orangje hoeveel tyd heb ik nog om door het groen te rijden. oeps file je moet mee aanschuiven met en slakkegang je komd aan het groene licht wat nu , heel simpel groen licht verplicht geen enkele bestuurder om door te rijden , het blijkt enkel en toelating. merk je dat het kruispunt de druk en overbezet blijkt. blijf staan voor het groen .ook al claxoneerd men. het is uw recht neem het. voor en doorwinterde bestuurder blijkt het nu eenmaal en gewoonte. maar we mogen een ding niet vergeten als je teorie uitvoert in praktyk blijkt het niet zo simpel. in de rijschool moet je tot op de letter rijden. het word er bij de leerling ingehamerd. vele leerlingen passen hun rijgedrag erna ook aan zoals bij de rijschool 30 is 30 en geen 31. mijn rijinstrukteur zegde mij destyds zo je hebt uw rijbewijs nu . . en dat was het. enkel de tyd leerd het rijden. en door de tyd heen leerd men van zijn begin fouten. niemand rijd perfekt en maakt ook fouten in het verkeer. ook en doorwinterde bestuurder wand deze zijn eerder los met het rijden in het dagelijkse verkeer en leerling niet. het is nooit leuk om te moeten buizen voor en examen. maar die leerlingen hebben meer vrees voor die dag . en het is eigenlijk meer en proefrit.wat heefd de leerling geleerd. is hij bekwaam voor zijn volwaardig rijbewijs ja of nee. dat is enkel de taak van de eximinator.. blijf kalm wees defensief achter het stuur. hoe los je en probleem op .hoe beheerst men zijn voertuig , kijk je voldoende ver vooruit hoe handel je op en verkeers situatie. heb je het inzicht , leef je de verkeerswet goed na. de eximinator maakt enkel en evaluatie op.eens je het rijbewijs op zak hebt kan je er eens om grienen. maar houd het veilig niet enkel voor jou zelf maar ook voor de anderen .. elke dag opnieuw. veel rijplezier
gast111

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door gast111 »

Raphaël schreef:Beste,

ik heb vandaag mijn praktijkexamen afgelegd in asse-mollem, maar ik ben spijtiggenoeg weer gebuisd voor de 2de maal.

Dit is het uitslag:

- Bediening voertuig: NIET BEOORDEELD.
- Plaats op de openbare weg: NIET BEOORDEELD
- Bochten: NIET BEOORDEELD.
- Kruisen en inhalen: NIET BEOORDEELD.
- Richtingsverandering: ONVOLDOENDE.
- 5.1. ZICH VERGEWISSEN BORD F50BIS
- 5.5. SNELHEID.
Voorrang: SLECHT.
6.4. DOORGANG - BORD B19
- Verkeerslichten en bevelen: NIET BEOORDEELD.
Snelheid en verkeersinzicht: ONVOLDOENDE.
8.4. BORDEN C43-45 F1-3-4A-4B-12A-12B-87
Gedrag ten overstaan van: NIET BEOORDEELD
- Defensief rijden: NIET BEOORDEELD
- Manoeuvres: SLECHT.
11.3.9 PARKEREN ACHTER EEN VOORTUIG/OPSTELLING VOERTUIG.


Ze hebben mij na 20 minuten laten terugkomen, je krijgt nog eens geen kans om uw traject te beïndigen.

Bovendien zijn ze kei onbeschoft zowel de examinators als de onthaalmedewerkers. Ik word heel hard aangepakt omdat ik 5minuten later gekomen ben en ik heb wel hen verwittigd en de 1ste maal was ik stipt op mijn uur en zij waren flink 40 minuten te laat, maar daar mag niks opgezegd worden.
Dit zou echter niet mogen, wij betalen onze examen en het is niet dat we gratis meedoen. Nu ben ik genoodzaakt om 6uur rijschool te volgen, dit is een dure grap en wie zegt er dat ik de 3de keer niet weer gebuisd ben en dat dit maar puur alleen is om hun zaken te vullen. Wat een rijschool mij ook bevestigd heeft, is dat zij soms mensen laten terugkomen voor futiliteiten. Ik hoop dat het de 3de keer eindelijk lukt, want er zijn er die voor grote fouten toch hun rijbewijs gekregen hebben en wat ik totaal niet eerlijk vindt.

Mijn excuses maar dit moest ik even kwijt. Er moet echtwaar ingegrepen worden op die examinators hun gedrag en vooral in ASSE-MOLLEM.


Mijn vraag is kan ik elders mijn praktijkexamen afleggen of is het verplicht om die in Asse-Mollem te doen? Want ik ben hun gedrag meer dan kotsbeu.

Heel erg bedankt als u mijn vraag kan beantwoorden.

Raphaël
Ik ken je gevoel, heb er zelf ook drie keer over gedaan.
Als je de financiële middelen hebt (want daar draait het toch om bij het behalen van een rijbewijs), doe je examen met de rijschool. Ook al beweren velen op dit forum van niet, het maakt toch een verschil (persoonlijke ondervinding). Wat die onbeleefde examinators en medewerkers betreft, dat is denk ik overal zo. Gewoon goed oefenen (en uiteraard betalen), maar uiteindelijk komt het wel in orde :)
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

bedankt voor je steun en hopelijk 3de keer goeie keer.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

hallo,
ik heb vandaag mijn eerste rijles afgelegd met het rijschool.
het is nu zo dat hun technieken helemaal anders zijn:
bijvoorbeeld: ik nader een rode licht aan en ik rij op versnelling 4 en voor mij zijn er auto's geparkeerd. ik los het gaspedaal en ik trap de rempedaal in en dan trap ik op de ontkoppeling en dan schakel ik naar 2 en bolt de auto vanzelf.

met mijn begeleider was dat helemaal anders: ik rij op versnelling 4 als ik de rode licht nader en ik zet mij op neutraal en laat de auto bollen, als ik bijna achter de auto geparkeerd ben, dan trap ik de rem en de koppeling tegelijkertijd in.

in het rijschool hebben ze gezegd dat dit echter foute technieken zijn. ik heb dus al die tijd gewoon de foute technieken aangeleerd. Het is voor mij dus terug van 0 starten, alsof ik nog nooit gereden heb.
spijtig want ik heb gewoon heel veel tijd verspild.

ik hoop alleen dat ik het zosnel mogelijk aanleer en dat ik eindelijk mijn rijbewijs kan halen.

als ik het dus goed begrepen heb is het slecht om de auto te laten bollen op neutraal.

graag een antwoord aub?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Benny Stinkens »

als ik het dus goed begrepen heb is het slecht om de auto te laten bollen op neutraal.
Dat is inderdaad slecht, trouwens niet alleen nu maar ook vroeger. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie