praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast » 23 jul 2013, 19:06

kan er aub mij iemand antwoorden op mijn voorgaande vraag

graag zou ik ook weten wanneer je in een straat rijdt waar een bord B19 smalle doorgang (ik moet voorrang geven aan de tegenliggers). Welke snelheid mag je daar rijden?

VRIENDELIJK BEDANKT ALS U OP MIJN BEIDE VRAGEN KUNT ANTWOORDEN.

Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens » 23 jul 2013, 22:27

Kan er mij hier ook iemand vertellen die in asse-mollem zijn praktijkexamen afgelegd heeft, als je het examencentrum naar buiten rijdt naar rechts, is de max. snelheid 50 of 70. Want vorige keer is het mij niet duidelijk geweest?
Ik ken dit examencentrum niet, maar je moet opletten als je er naar toe gaat.
Dan kan je namelijk al nagaan of dit binnen een bebouwde kom al dan niet ligt.
Dan kan je ook nagaan of dit niet in een zone (bv 70) ligt.
Dan kan je al proberen na te gaan of er in de nabijheid van dit centrum andere borden i.v.m. te zien zijn. :idea:

Je kunt dus al aan info geraken terwijl je onderweg bent naar het examencentrum.
Eenmaal dat je examen begint moet je dan natuurlijk ook opletten waar de borden staan, dat is iets wat je overal moet doen.
graag zou ik ook weten wanneer je in een straat rijdt waar een bord B19 smalle doorgang (ik moet voorrang geven aan de tegenliggers). Welke snelheid mag je daar rijden?
B19 is zoals je zelf zegt een voorrangsbord en heeft totaal niets met snelheid te maken.
Dus hangt het er vanaf waar je bent, zoals: beb kom ja of nee, zone ....km/, of gewone snelheidsborden.
Daarnaast moet je hoe dan ook je snelheid aanpassen aan de omstandigheden zelf (in dit geval een versmalling)
Dus stel dat je 70 zou mogen maar de doorgang word te smal dan ga je minder dan 70 moeten rijden, maar exact in km's kan men je dat nooit vertellen. Je moet dit dus aanpassen aan het feit dat deze rijbaan daar smaller wordt, of aan het feit dat de rijbaan smaller word en het er druk is bv, enz... enz...
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.

Gast

Bericht door Gast » 24 jul 2013, 14:10

hallo,
ik ben vandaag voor mijn 3de keer gebuisd voor mijn praktijkexamen rijbewijs B.
:cry:

reden is omdat ik volgens de onvriendelijke examinator te veel naar rechts gereden heb, maar voor de rest heb ik het zeer goed gedaan.

Dit vind ik ronduit belachelijk als dat de enige reden is waarvoor ik moet terugkomen een 4de keer.

het heeft mij al ondertussen een colosale som gekost, maar dit vinden zij niet belangrijk. Mijn instructeur vond dat ik zelf foutloos gereden heb en dat ze mij enkel daarvoor gaan laten terugkomen is gewoon schandalig.

ik ben niet van plan om op te geven, want dit is iets waar ik al heel lang naar verlang.

mijn VR loopt nu nog tot 5/08/2013 en ik kan nu geen examen meer afleggen omdat het volgeboekt is. Ze hebben plaats, maar in oktober.

ik ben heel zwaar teleurgesteld, ik vind persoonlijk wanneer dat het de enige reden is, dat ze dit door de vingers mogen zien. Er zijn andere die hun rijbewijs gekregen hebben voor erger dan dat en die toch geslaagd zijn.

ik heb gedurende de 6uur heel veel geleerd en ik dacht dat het mij vandaag echtwaar ging lukken.

hopelijk de vierde keer zal het mij zeker lukken?

zijn er hier nog mensen die gebuist zijn, omdat zij enkel te veel rechts gereden hebben.

dank voor een antwoord;
Raphaël

Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens » 24 jul 2013, 23:09

Mijn instructeur vond dat ik zelf foutloos gereden heb en dat ze mij enkel daarvoor gaan laten terugkomen is gewoon schandalig.
Dan vind ik het raar dat jou instructeur of jijzelf niet naar de hoofdexaminator is gestapt, want dat is namelijk de eerste stap die een instructeur moet zetten als er iemand tenonrechte gebuisd wordt. :roll:

Wat staat er eigenlijk (allemaal) op je examenblad. :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.

Gast

Bericht door Gast » 22 okt 2018, 12:16

Hallo,,

Ook ik heb slechte ervaring met rijschool asse.. als je iets verkeerd doet moet dat niet onbeschoft gezegt worden en kwaad... dat kan ook op een gewone toon gezegt worden.. ze breken hun studenten af op die manier en worden nog zenuwachtiger en gaan dan nog meer fouten maken... een beetje meer menselijkheid is op zn plaats toch... en krijg je bij het parkeren geen herkansing als het van de 1ste maal niet lukt?.. ik heb geen verkeersovertredingen gemaakt en heb mn voertuig onder controle en toch niet geslaagd... hopelijk zijn ze volgende keer beter gezind...

Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef » 22 okt 2018, 17:59

Gast schreef:
22 okt 2018, 12:16
Ook ik heb slechte ervaring met rijschool asse.. als je iets verkeerd doet moet dat niet onbeschoft gezegt worden en kwaad... dat kan ook op een gewone toon gezegt worden.. ze breken hun studenten af op die manier en worden nog zenuwachtiger en gaan dan nog meer fouten maken...
Volkomen gelijk heb je. Een examinator die onbeschoft en kwaad wordt als je een fout maakt, is ongeschikt voor zijn beroep. Het zegt veel meer over de examinator dan over de kandidaat.

Plaats reactie