manoeuvre rijexamen BE, rijbewijs B code 96

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Ruyter

Re: manoeuvre rijexamen BE, rijbewijs B code 96

Bericht door Ruyter »

Kijk daar toch maar mee uit want BE is wel in beladen toestand en dat is 12.000 kg dat zou de nieuwe reglementering moeten zijn, ik ben onlangs naar een cursus geweest code 95
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: manoeuvre rijexamen BE, rijbewijs B code 96

Bericht door Inazuma »

Ruyter schreef: 13 okt 2021, 20:02 Kijk daar toch maar mee uit want BE is wel in beladen toestand en dat is 12.000 kg dat zou de nieuwe reglementering moeten zijn, ik ben onlangs naar een cursus geweest code 95
Niet goed opgelet blijkbaar :mrgreen:

Toelating om met B+E tot 12 ton totaalgewicht vd combinatie te gaan is ENKEL voor wie zijn B+E al langer heeft (van voor mei 2013)

Altijd mét trekkend voertuig van cat B


Wie nadien B+E behaalde is beperkt tot 3500 kg trekker + 3500 kg aanhanger , en moet voor de eerstvermelde combinatie intussen minstens een C1+E hebben ...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: manoeuvre rijexamen BE, rijbewijs B code 96

Bericht door Benny Stinkens »

Ruyter schreef: 13 okt 2021, 20:02 Kijk daar toch maar mee uit want BE is wel in beladen toestand en dat is 12.000 kg dat zou de nieuwe reglementering moeten zijn, ik ben onlangs naar een cursus geweest code 95
Je haalt een paar dingen door elkaar vrees ik :idea:
De vraag gaat over rijbewijs B + E
Jou uitleg gaat over rijbewijs C + E

En het gaat ook niet over beladen toestand maar over MTM :idea:

Artikel 2
Auto:
Categorie B+E : samenstellen van voertuigen bestaande uit een trekkend voertuig van categorie B en een aanhangwagen of oplegger met een maximale toegelaten massa van ten hoogste 3 500 kg;

Vrachtwagen
Categorie C1+E :
samenstellen van voertuigen bestaande uit een trekkend voertuig van categorie C1 en een aanhangwagen of oplegger met een maximale toegelaten massa van meer dan 750 kg, mits de maximale toegelaten massa van het samenstel ten hoogste 12 000 kg bedraagt;
samenstellen van voertuigen bestaande uit een trekkend voertuig van categorie B en een aanhangwagen of oplegger met een maximale toegelaten massa van meer dan 3.500 kg, mits de maximale toegelaten massa van het samenstel ten hoogste 12 000 kg bedraagt;
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie